claxon-draad in stuurstang gebroken

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-02-2002 19:07 #57096 door
Heren technici, hoe kan ik de draadverbinding van stuur naar stuurhuis naar claxon herstellen. Middenin ter hoogte van de koppeling van de stuurstang is de draad gebroken. Volvo-ama.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-02-2002 20:51 #60008 door
Beantwoord door in topic claxon-draad in stuurstang gebroken
Eerst het claxon deel van het stuur demonteren zodat de claxon draad hier uit kan worden getrokken. Het onderste deel aan het stuurhuis ook eruit trekken en afknippen zodat er zo'n 10 cm overblijft richting claxon..hier kan straks de nieuwe kabel met een kabelschoentje weer worden vastgemaakt. Nu moet je vanaf het gaatje in het stuurhuis een starre geleidedraad duwen (ik heb hiervoor de binnenkabel van de oude motorkapkabelbediening gebruikt. Als die draad in het stuur uit komt is het ver genoeg en kun het aan de stuurhuiskant de eigenlijke nieuwe kabel aan die geleidedraad vast maken (oogje). Nu vanuit het stuur voorzichting de kabel aan de geleidedraad door de stuurstang trekken. Bij weerstand even terug aangezien anders de kabel losschiet. Boven aangekomen de kabel aan de het claxoncontact van het stuur vast. Beneden natuurlijk niet vergeten ook het kabel einde weer aan de claxonkabel te bevestigen. (Niet van boven naar beneden proberen dus...een pijpje in het stuurhuis maakt het je dan te moeilijk) Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-02-2002 14:51 #60007 door
Beantwoord door in topic claxon-draad in stuurstang gebroken
Als je alle draad eruit getrokken hebt is er nog een makkelijke mogelijkheid.Deze truck lukt ook bij pvc buizen. bij het stuur de stofzuigererop zetten en onderaan bij het stuurhuis een kapot cassettebandje erin voeren, deze is zo boven bij de stofzuiger. Aan dit bandje maak je een touwtje vast en trek deze erdoor. Hierna de stroomdraad vastmaken en ook erdoor trekken, klaar. LET op onderin het stuurhuis zit een lange dunnebuis om de olie tegen te houden, dus altijd van onder naar boven werken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-03-2002 13:33 #60006 door
Beantwoord door in topic claxon-draad in stuurstang gebroken
Dat zou ik nou ook wel eens willen weten.Ik heb pas een ongeluk gehad doordat mijn claxon ontbrak. Nu heb ik het gehad en wil het in originele staat terug brengen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.