ruitewissers stellen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-02-2002 11:11 #57085 door
ruitewissers stellen is gemaakt door
Mijn Amazone heeft een nieuwe voorruit gekregen. Het punt is nu dat de ruitewissers stevig tegen de sierlijst aanklappen (er over heen schieten zelfs).Zijn de ruitewissers op één of andere manier te stellen?Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-02-2002 11:35 #60044 door
Beantwoord door in topic ruitewissers stellen
De ruitenwisserarm is los te halen. Aan de onderkant van de arm vlak boven de motorkap zit een schroefje. Als je die los draait kun je de arm eraf tillen. Vervolgens duw je hem weer een klein beetje verdraaid op de aandrijvingspin. Daardoor slaat ie minder ver (of juist verder) uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-02-2002 16:41 #60043 door
Beantwoord door in topic ruitewissers stellen
Het is gelukt. Bedankt voor de hulp.Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-02-2002 18:42 #60042 door
Beantwoord door in topic ruitewissers stellen
Kan het zijn dat er ook ruitewissers zijn waar niet zo'n schroefje zit? Hoe kan ik deze stellen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-02-2002 18:44 #60041 door
Beantwoord door in topic ruitewissers stellen
Bij mij slaan ze aan weerszijden te ver uit. Beide wissers slaan zowel links als rechts in de raamlijst. Is er dan nog hoop?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-02-2002 20:00 #60040 door
Beantwoord door in topic ruitewissers stellen
Waarschijnlijk moet jij je gehele ruiterwisserunit eruit halen om erbij te kunnen. 2 dikke kruiskoppen aan de binnenzijde de moeren bij de ruiterwissers verwijderen en voorzichtig tussen de bedrading door wurmen. Vlak achter de asjes zit een plaatje geschroefd als je deze eraf haalt dan zie je hier een tandwiel zitten, deze naar voren halen en de ruiterwisseras een halve slagdraaien dan alles weer terug zetten. Het kan namelijk zijn dat in de loop der tijd het tandwiel aan het asjes is versleten. Op deze manier gebruikje het deel van het tandwiel wat nog niet gebruikt is, dus onbeschadigd. Let op de truc gaat niet altijd op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-03-2002 15:10 #60039 door
Beantwoord door in topic ruitewissers stellen
Dag Ron,Ik heb dit probleem ook gehad. Is niet echt op te lossen. Ik heb daarom een later type ruitenwisserinstallatie aangeschaft. Zo een die met stelbare kabeltjes werkt. Probleem over.Leo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.