energy release

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-03-2002 11:37 #57076 door
energy release is gemaakt door
In de laatste Volvo Classic magazine stond weer eens een stukje over een wondermiddeltje dat slijtage in de motor zou moeten beperken, Energy Release geheten. Wat is dat voor spul? Beter gevraagd, wat zit er voor chemische stof in? En zijn er testrapporten van onafhankelijke laboratoria beschikbaar?Of is het weer zo'n TellSell goedje, net als Slick50 e.d.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-03-2002 13:33 #60075 door
Beantwoord door in topic energy release
Over het algemeen kan gesteld worden dat dat soort "wondermiddeltjes" een zeer beperkte invloed hebben, als ze al werken. Niet het geld waard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-03-2002 08:40 #60074 door
Beantwoord door in topic energy release
Ja, zo'n donkerbruin vermoeden had ik al. Deze middeltjes worden altijd aangeprezen met een leuk overtuigend proefje, dat weinig met de realiteit te maken heeft. Dan doen ze er nog wat verklaringen van tevreden gebruikers bij en dat is dan alles. Zolang de autofabrikanten het niet aanraden en zolang de oliemerken het niet gebruiken, zou ik er ook niet aan beginnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-03-2002 08:41 #60073 door
Beantwoord door in topic energy release
Ja, zo'n donkerbruin vermoeden had ik al. Deze middeltjes worden altijd aangeprezen met een leuk overtuigend proefje, dat weinig met de realiteit te maken heeft. Dan doen ze er nog wat verklaringen van tevreden gebruikers bij en dat is dan alles. Zolang de autofabrikanten het niet aanraden en zolang de oliemerken het niet gebruiken, zou ik er ook niet aan beginnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-03-2002 15:43 #60072 door
Beantwoord door in topic energy release
Energy Release is inderdaad best prijzig (ca. 50 Euro per liter; in een Amazon moet ongeveer een tiende liter als ik het me goed herinner). Ik ben het nu aan het proberen, in de hoop dat het brandstof- en oliegebruik van mijn Amazon zal dalen. Tot nu toe merk ik weinig verschil, maar ik heb ook pas een paar honderd km gereden. Sommige mensen hebben goede ervaringen, anderen merken niets (dus ook geen schade). En als het goed werkt heb je het er zo uit...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-03-2002 12:38 #60071 door
Beantwoord door in topic energy release
En dat is dus nog maar de vraag. Of het niks kwalijks doet met je motorblok, bedoel ik. In het artikel wordt beschreven dat je na 500 km je oliefilter moet vervangen en als je het niet doet raakt het filter verstopt. Dat klinkt niet echt lekker. Behalve je filter zijn er meer hoekjes en gaatjes in de oliekanalen die verstopt kunnen raken. Volgens mij is het gewoon een soort grafiet dat wel wat extra noodsmering biedt maar er ook zo weer uit gefilterd is. 50 euro voor wat potloodslijpsel opgelost in een litertje gamma-olie...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-03-2002 10:40 #60070 door
Beantwoord door in topic energy release
ik gebruik het spul (nog) niet, maar na wat zoeken op internet staan er toch diverse lovende berichten op het net!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.