radio in amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-03-2002 21:36 #57056 door
radio in amazon is gemaakt door

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-03-2002 21:42 #60134 door
Beantwoord door in topic radio in amazon
Het is me gelukt een oude philips radio in de amazon te installeren. Met een elektrisch versterkte binnenantenne ben ik nu ook af van het probleem van het boren van gaten in de carrosserie. De radio is heb ik laten aftappen bij de bedrading van de handschoenenvakverlichting en nu blijft het LED van de versterkte antenne aan als ik het contact uitdraai. Nu is mijn vraag of dit LED mijn accu leeg kan trekken, of moet ik de auto dan een maand laten stilstaan. Ik heb namelijk geen idee wat een LED aan stroom verbruikt. Wie helpt me hierbij?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-03-2002 08:07 #60133 door
Beantwoord door in topic radio in amazon
Een LED trekt niet veel stroom, maar bij de elektrisch versterkte antenne betekent het branden van het LED-je dat de versterker onder spanning staat. De stroomdraad van de antenne(versterker) moet je via het contact laten lopen. Het lampje van het handschoenenvak heeft continu spanning.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-03-2002 10:39 #60132 door
Beantwoord door in topic radio in amazon
Tip voor de snelle beunhaas,Als je nu al bang bent dat je accu leeg raakt, dan zet je er toch gewoon even tijdelijk een schakelaartje van een kapotte bureaulamp tussen de antenne en het handschopenenvak verlichting.Niet echt een oplossing, maar wel enig uitstel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-03-2002 12:22 #60131 door
Beantwoord door in topic radio in amazon
Als je de radio alleen wil laten spelen als het kontakt aan is dan los je alles op door bij het kontakt een draad te pakken waar alleen stroom op staat als het contact aan staat. Een andere mogelijkheid is om tussen de konstante stroomdraad een extra schakelaar te zetten. Voor je naar de radio kan luisteren moet je even de schakelaar om zetten. De kans dat je dit eens vergeet is natuurlijk groot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-03-2002 22:20 #60130 door
Beantwoord door in topic radio in amazon
Stroom aftappen vanaf sigaretten aansteker! Deze is uit in stand O van het contactslot en aan in stand I.Guus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-03-2002 22:35 #60129 door
Beantwoord door in topic radio in amazon
Guus bedankt voor de tip. Ik heb het zo aangesloten en dat gaat inderdaad prima zo! Nu nog de problemen met het stuurslot (wil niet makkelijk in stand 0) oplossen, maar daarover heeft geloof ik op het forum al eens wat gestaan. Groeten, Niels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.