dimlichten vallen uit

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-03-2002 21:31 #57039 door
dimlichten vallen uit is gemaakt door
Vandaag, vanmiddag, schakelde ik de lichten van mijn Amazon aan en merkte dat alleen mijn kleine stadslichten branden, niet de dimlichten. Wel de achterlichten, binneverlichting en en ook het grootlicht signaal werkt. Zekeringen in orde! Enig idee, iemand>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2002 12:21 #60186 door
Beantwoord door in topic dimlichten vallen uit
Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dan vielen achterlichten en dashboardverlichting ook uit. Met de zekering was niets aan de hand, toch was het probleem voorbij als ik even aan de zekering rommelde. Definitief opgelost door contactjes bijbuigen + contactspray.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2002 14:12 #60185 door
Beantwoord door in topic dimlichten vallen uit
Het kan draadbreuk zijn, of een defect bij de voetschakelaar.Wanneer bij de voetschakelaar namelijk een draad los ligt, dat branden de stadslichten wel, maar brandt het dimlicht niet. Het grootlichtsignaal werkt dan nog wel, omdat deze via een ander relais loopt. Een electrisch schema biedt hier uitkomst.Veel succes! Janko.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2002 20:57 #60184 door
Beantwoord door in topic dimlichten vallen uit
Controleer allereerst of de lampen niet kapot zijn. Dit scheelt je een hoop zoekwerk in bedrading en voetschakelaar. Indien lampen kapot is dit een indicatie dat ook je spanningsregelaar kapot is. (De combinatie van een kapotte spanningsregelaar en hoog toerental tijdens het inschakelen van het dimlicht kan alle beide lampen tegelijk vernielen.) Veel succes met speuren !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-03-2002 00:46 #60183 door
Beantwoord door in topic dimlichten vallen uit
Ik had het enkele weken geleden ook. Eerst paniek. Maar door de voetschakelaar te bedienen, enkele keren achtereen, werkte alles weer. Deze zat waarschijnlijk ietwat vast door het staan. Arie-Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-03-2002 10:29 #60182 door
Beantwoord door in topic dimlichten vallen uit
Als ik dit zo hoor dan zeg ik dat de voetschakelaar aan vervanging toe is. Deze schakelaar brand langzaam in. Hierdoor gaan ontstaat een onderbreking. Vervang schakelaar en het is over

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.