sensorschroefdraad

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-03-2002 20:21 #57013 door
sensorschroefdraad is gemaakt door
Beste Volvo vrienden,M,n Amazone rijdt weer prima, maar de afgebroken oliesensorschroefdraad heb ik er niet uit kunnen krijgen. Ik heb in de bout maar een draadje getapt en de er een koperen bout ingedraaid zodat hij niet meer lekt. Hopenlijk maar een tijdelijke oplossing. Je snapt dat ik hierom vannacht niet zo goed heb geslapen, want een amazone zonder oliesensor kan natuurlijk niet. Nu pijlde ik toch een keer per week, dus daarom heb ik de sensor niet nodig maar ja. (bovendien net een oliedruksensor+meter gekocht, die kan ik nu ook wel doen) Weet iemand een alternatief, of moet ik van de zomer toch maar eens weer proberen om de bout eruit te krijgen. Misschien bestaat er wel een adapter met een kleinere diameter, zodat ik een sensor toch via de vaste bout een sensor kan aansluiten. Of iets via de peilstok, ik heb wel eens van zo'n apparaatje gehoord, is is dat maar fantasie van mij?Ik ben in ieder geval nu een beetje in een stemming van 'ik blijf er maar af dan ikan ik ook niets meer verprutsen'.Doei en rijdt lekker maar voorzichtigSebas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-03-2002 20:51 #60268 door
Beantwoord door in topic sensorschroefdraad
Mag ik aannemen dat je olie-waarschuwingslampje van het dashboard dus niet werkt? Niet erg verstandig, want met peilen van de olie kun je alleen controleren of er ook genoeg olie in het carter zit. Maar wat als tijdens het rijden de oliedruk plotseling wegvalt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-03-2002 10:25 #60267 door
Beantwoord door in topic sensorschroefdraad
Het lijkt mij in het licht van het vorige bericht toch nog maar eens een keer alsnog met een linkse tap (hiervoor zijn speciale enigszins conische tappen voor) het restant eruit te krijgen om de oliedruksensor aan te kunnen sluiten.Aangezien je nu toch al draad in het restant hebt getapt, kan je misschien ook proberen dit gat zo groot mogelijk te maken zodat je er een nippeltje op kan zetten waar de drukleiding (of sensor) voor je op de plank liggende drukmeter op aan kan sluiten (geluk bij een ongeluk?).Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.