oliedruklamp

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2002 12:14 #56988 door
oliedruklamp is gemaakt door
in mijn amazon is het oranje lampje oliedruk "uitgevallen": gisteren bij starten nog licht gegeven, vandaag niets meer; lampje is blijkbaar niet stuk: wat kan de oorzaak zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2002 12:18 #60372 door
Beantwoord door in topic oliedruklamp
Zie eerdere berichten op het forum. Kan je oliedruksensor zijn, of je oliedruk is te laag. Olie peilen, lampje nameten en sensor kontroleren. Enkel of dubbel systeem?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2002 20:18 #60371 door
Beantwoord door in topic oliedruklamp
De oliedruksensor is in principe een schakelaar die gesloten is totdat een voldoende oliedruk hem open duwt. Zolang de schakelaar gesloten is kan het lampje branden als de motor op contact staat of draait. Alhoewel het laatste om begrijpelijke redenen natuurlijk niet mag gebeuren.Mocht het lampje niet branden als de motor op contact staat, maar niet draait, dan kan dat duiden op een kapot lampje, draadbreuk of defecte oliedrukschakelaar. De eerste mogelijkheid sluit je zelf al uit. Als de daar in orde is (doormeten), dan is de kans groot dat de schakelaar niet meer naar behoren werkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-03-2002 21:54 #60370 door
Beantwoord door in topic oliedruklamp
Simpele test of het lampje stuk is is om je contact aan te zetten en het draadje van je sensor af te halen en tegen het blok te houden, nu moet je lampje gaan branden. Als hij brand zit de storing in de sensor, zoniet zou ik eerst eens een nieuw lampje proberen. Als je daar niet verder mee komt is doormeten van de draad de volgende stap.Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-04-2002 08:12 #60369 door
Beantwoord door in topic oliedruklamp
Ik heb hetzelfde probleem gehad. En bij mij lag het gewoon aan wat slechte aarde van het lampje achterin de teller-unit. Even wat schoonmaken en hij doet het weer probleemloos.Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-04-2002 08:53 #60368 door
Beantwoord door in topic oliedruklamp
Hallo DenisTen eerste kun je controleren of het lampje goed is door het stekkertje van de oliedrukzender ( onder het uitlaatspruitstuk in het blok ) los te nemen en tegen massa aan te leggen, wel met het kontakt aan !Als het lampje brandt, is de schakelaar kapot. Voor weinig te koop bij een groothandel als b.v. Brezan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.