amp lampje

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2002 12:42 #56973 door
amp lampje is gemaakt door
Hallo,Ik heb een probleem met een Volvo Duett. Het AMP lampje brand zodra de sleutel op contact staat en de motor wil niet starten. Zodra de motor loopt na hem aangesleept te hebben, is er niks aan de had en is het lampje uit. Als ik hem probeer te starten door de polen van de startmotor met elkaar te verbinden gaat er wel iets draaien maar de motor slaat niet aan. Zou het kunnen komen door de spanningsregelaar? Het lijkt op een kortsluiting ergens. Kan iemand mij er meer over vertellen? Alvast bedankt!Roelant

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2002 22:06 #60406 door
Beantwoord door in topic amp lampje
Gaat bij het starten je startmotor wel rond?? Zoniet dan moet je daar het probleem gaan zoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-04-2002 01:17 #60405 door
Beantwoord door in topic amp lampje
nieuwe koolborsteltjes?(nodig)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-04-2002 21:52 #60404 door
Beantwoord door in topic amp lampje
volgens mij moet je het startrelais op je startmotor nakijken, op het moment dat je start met de sleutel, dan trekt het startrelais aan, en maakt ( via twee contacten achterin het relais)een doorverbinding van de accu (ene contact)en de startmotor (andere contact), daardoor gaat de startmotor draaien. maar tegelijkertijd wordt er met de achterwaartse beweging van het relais een "hendel" overgehaald ( inwendig )die het tandwieltje van de startmotor op de starterkrans schuift.als het relais blijft hangen heb je dus: geen draaiende startmotor en ook geen ingrijping op de starterkrans! sucses

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.