welke audio in de amazon ?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-04-2002 23:18 #56965 door
welke audio in de amazon ? is gemaakt door
Wie heeft voor mij adviezen voor het beste geluid in de Amazon combi ?Speakers in voorportieren, welke diepte ???enz.enz.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-04-2002 11:12 #60439 door
Beantwoord door in topic welke audio in de amazon ?
Ja, wat is het beste voor een amazon. Ik dacht iets wat bij zijn leeftijd past en zit er bij mij dus een mooie oude blaupunkt in met verchroomde/plastic voorkeuze drukknoppen. Hierbij 1 speaker in het handschoenschapje en een tweede op de hoedeplank/kofferbak. Compleet geluid, stereo is ver te zoeken, maar is heel gezellig. Voor het beter stereowerk zal het een heel ander verhaal worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-04-2002 12:51 #60438 door
Beantwoord door in topic welke audio in de amazon ?
Zelf heb ik een CD wisselaar Sony met 2X 40w Speakers in de voordeuren, na veel isolatiemateriaal en gaatjes naar de motorruimte dicht gemaakt te hebben kan ik/we redelijk goed genieten van het geluid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-04-2002 14:10 #60437 door
Beantwoord door in topic welke audio in de amazon ?
Ik heb een alu JVC (4x50w), JBL tweeters op het dashboard (op de hoeken) met bijbehorende 130mm subwoofers in de deuren (compo set). En 2 JBL 3-weg ovalen (200mm)in een diagonale mdf plaat (20mm) op de hoedenplank, welke goed is geisoleerd. Klinkt geweldig!Guus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-04-2002 19:20 #60436 door
Beantwoord door in topic welke audio in de amazon ?
ik had gaten gemaakt in de hoedenplank en daar 100 watt-ers in gestoken: een rijdende disco met heel zware bastonen!Erg aangenaam geluid - vinden trouwens ook alle vrienden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-04-2002 21:39 #60435 door
Beantwoord door in topic welke audio in de amazon ?
Beste Bernard. In mijn combi zat 'n nog perfect spelende orginele Volvo radio. Achter het handschoenschapje zat één speaker van ongeveer 15 watt. Zo'n oude radio oogt natuurlijk verschrikkelijk mooi in onze auto's maar over het geluid was ik dus helemaal niet te spreken. Het heeft dan ook twee jaar geduurd om de moed op te brengen en deze te vervangen voor 'n moderne radio met cd-speler. Om nu ook nog op diverse plaatsen in de deuren en zijwanden gaten te maken voor de speakers dat gaat me toch wat te ver. Op dit moment heb ik achter in de bak 'n plank met zijsteunen staan. in deze plank zitten tien speakers. Volume heb ik dus zat maar het stereo effect laat meer dan te wensen over. Mijn bedoeling is het nu om de orginele zijpanelen uit de achterbak te vervangen voor eigen gemaakte panelen. Met de maatvoering van de orginele moet dat niet zo'n probleem zijn. Aan iedere kant is wel plaats voor vier speakers. De nieuwe panelen bekleden moet volgens mij ook wel zelf te doen zijn. De orginele worden natuurlijk bewaard. Voor in de auto worden er dan nog onder het dashboard links en rechts speakers geplaatst met 'n ruim bereik. Hiervoor is met 'n paar zelfgemaakte beugeltjes voldoende plaats. Wat rest is het afstellen van de stereo en dan maar lekker genieten. Wel wil ik je nog vertellen dat ik bijna zat te huilen toen ik het gat in het dashboard groter moest zagen om de nieuwe radio er goed passend in te krijgen. Groetjes wiet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-04-2002 12:13 #60434 door
Beantwoord door in topic welke audio in de amazon ?
Er wordt wat afgeklets over goed geluid in de amazon. Ik denk dat je nooit een perfect geluid zal bereiken daarvoor is er te veel windgeruis en andere bijgeluiden. Ik heb in mijn combi die goed is geisoleerd .o.a. bodem / schutbord en plafond. voor onder het dashbord 2 opbouw boxen geplaatst (worden ook incaravans en busjes gebruikt). Het dashbord moest toch helemaal aangepast worden en heb toen direkt 2 tweeters ingebouwd. Achterin zoek ik nog een goed alternatief om ook 2 opbouwboxen te plaatsen deze kan ik apart uitzetten als we met 4 personen in de wagen zitten. Het idee om boxen aan de zijkanten in de laadruimte te bouwen lijkt mij niet zo een geweldig idee. Zodra je iets aan spullen geladen hebt gaat het geluid met sprongen achteruit. Tenzij je natuurlijk altijd een erg opgeruimde achterbak hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-04-2002 20:09 #60433 door
Beantwoord door in topic welke audio in de amazon ?
In een AMAZON ligt een B18 of B20. Zeker de eerste geeft je het geluid wat als muziek in de oren klinkt!!!!Kwestie van luisteren.Gr.Jacques.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2002 16:38 #60432 door
Beantwoord door in topic welke audio in de amazon ?
Ik ben het met rene eens dat het geluid van een geluidsinstallatie in een amazon altijd gestoord zal worden door bijgeluiden, tenzij de auto stilstaat natuurlijk. Ik heb lang gezocht naar een orginele radio uit de jaren zestig/zeventig en heb uiteindelijk op vehikel utrecht er een gevonden voor een redelijke prijs. Het heeft het voordeel dat het er goed uitziet (qua stijl van de auto), dat hij gewoon goed past in het orginele gat en een bijkomstigheid is dat zo'n oude radio niet zo diefstalgevoelig is. Het probleem van het plaatsen van de boxen heeft me er ook lang van weerhouden gaten te maken in de originele panelen. Uiteindelijk heb ik er toch voor gekozen om in de voordeurpanelen gaten te maken. Het is dan mogelijk boxen van een behoorlijke diameter te plaatsen (160mm), zodat het probleem van motorgeluiden en windgeruis gewoon door vermogen van de boxen overstemd wordt. Aan het idee van het aantasten van de (wel orginele, maar niet bij het bouwjaar van de auto behorende) deurpanelen moest ik wel even wennen, maar het VOD levert nieuwe exemplaren voor ongeveer 30 euro per stuk, iets wat voor mij een indicatie is dat terugbrengen in werkelijk originele staat vrij gemakkelijk gaat. Overigens heeft de oude philips radio slechts LW en MW. Veel zenders zijn er dus niet. Ik luister voornamelijk radio 10 fm (675 meter) en die draait veel gouwe ouwen, dus dat past dan wel weer bij een klassieke volvo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.