ruitewisser

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-04-2002 17:43 #56929 door
ruitewisser is gemaakt door
Ruitewisser, valt mij ook nog een vraag in. Ik heb een tijdje terug nieuwe ruitewissers gekocht, maar bij het wassen van de auto (amazon)tilde ik er een op van de voorruit en het blijkt dat als de wisser iets te ver terug draait hij er wel heel erg makklijk van af komt. Dat knobbeltje op de arm houdt de boel kennelijk niet echt goed vast. Het zou m.i. moeten klikken. Ook is het "blikken blokje" op de ruitewisser zelf (waar de arm in moet) niet echt vast (omgeslagen lipjes die naar links en rechts kunnen schuiven. Heeft iemand anders dezelfde ervaring? Zo ja, wat heb je gedaan? Ik was zelf aan het denken om in de wisser 2 komp lijm te doen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-04-2002 02:06 #60547 door
Beantwoord door in topic ruitewisser
hoop ik niet dat je ooit nog je armpje los hoeft te halen.(na een x aantal jaar verslijten ook de nokjes van het ruitenwissermechaniek wel eens) moet toch je armpje er af kunnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-04-2002 13:15 #60546 door
Beantwoord door in topic ruitewisser
Nou daar heb ik geen problemen meer mee (wel gehad). Ik heb namelijk armpjes die met een kruisschroef klembaar worden op de nokjes en zo kun je ze ook makkelijk weer verwijderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2002 08:21 #60545 door
Beantwoord door in topic ruitewisser
Arno, ik herken het probleem echter het is mijn inziens niet zo'n probleem. Ik heb mij ook al jaren lopen verbazen over het gemak waarmee je de ruitenwissers in enigszins gekantelde stand van de armpjes kan halen. Maar in al die jaren (en af en toe ook hoge snelheden) ben ik nog nooit een ruitenwisser verloren. De truuk zit 'm natuurlijk in het kantelen van het blad dat bij het op de ruit gedrukt zitten van het blad nooit gebeurt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.