van gelijk naar wisselstroom

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-04-2002 14:14 #56928 door
Na voor de tweede keer in midden Franfrijk te zijn gestrand met mijn Combi uit `66 wegens elektrische problemen heb ik eidelijk besloten om de gelijkstroom dynamo te gaan vervangen door een wisselstroom. (Ditmaal niet de spanningsregelaar, maar de dynamo)Nu lees ik her en der, op dit Forum en in het V44-magazine dat het goed mogelijk moet zijn om de dynamo te vervangen door eentje van een Volvo 340 of 240. Nu vroeg ik mij af voor welk type ik het best kan gaan. Oftwelk welk type levert het minste problemen op bij de montage. Aangezien een wiselstroom wat kleiner van formaat is dan een gelijkstroom en ik de oude bevestigingsbeugel waarschijnlijk zal moeten veranderen/vervangen. (ik bedoel de onderstebeugel, die evenwijdig met het blok loopt).O-ja, ik studeer nog, dus vroeg mij af wat een tweedehands dynamo kost op de sloop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-04-2002 21:23 #60551 door
Beantwoord door in topic van gelijk naar wisselstroom
wat je uiteindelijk doet mag je zelf beslissen, ik heb gekozen voor nieuw en hopelijk zekerheid; gewoon een wisselstroomdynamo met ingebouwde spanningsregelaar gehaald bij Scandcar.Siang Phoa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2002 10:11 #60550 door
Beantwoord door in topic van gelijk naar wisselstroom
ik heb er een uit een mitsubisi colt in hangen , v-snaar staat iets uit het lood ,maar 't werkt goed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2002 12:11 #60549 door
Beantwoord door in topic van gelijk naar wisselstroom
Als je een 2e hands dynamo koopt moet je nog apart erbij een beugel kopen om de dynamo op te kunnen hangen. Beugel kan je ook zelf maken als je handig bent en kan lassen en tappen.. Ik heb bij een plaatselijke dynamoboer een goed exemplaar gekocht met genoeg power om alles van stroom te voorzien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2002 22:55 #60548 door
Beantwoord door in topic van gelijk naar wisselstroom
Ik heb er een (55 Amp) uit een 343 in zitten. Deze past perfect als je tenminste aan de voorkant van je motorblok een boutgat hebt zitten. Stellen met een paar ringetjes en het zit als een huis! Prijs: 45 Euro (tenminste, dat heb ik ervoor betaald) Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.