ruitenwisser (alweer)

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2002 15:49 #56918 door
ruitenwisser (alweer) is gemaakt door
De linker ruitenwisser van mijn '67 Amazon Combi klapt aan de bovenkant over de sierlijst heen, waardoor een gedeelte van de voorruit niet wordt gewist, en bovendien de sierlijst beschadigd wordt. Eigenlijk is het armpje een centimeter te lang; kun je dit op 1 of andere manier verstellen? Ik heb er al naar gekeken maar kan het niet vinden (ben bovendien bang dat ik iets stukmaak).<br>Bedankt, <i>Marko</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2002 21:25 #60589 door
Beantwoord door in topic ruitenwisser (alweer)
Hoi Marko,W.s. zit er teveel speling in het ruitenwisser mechaniek, dat kun je simpel checken door de arm heen en weer te bewegen in de "veegrichting" .Je kunt de ruitenwisser van de as afwippen en hem een tandje terug zetten maar beter is de echte oorzaak op te lossen.Groeten, Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2002 10:14 #60588 door
Beantwoord door in topic ruitenwisser (alweer)
Tandje terug zetten heeft toch alleen invloed op de horizontale veegwijdte, of zit ik er nou naast? Mijn probleem is dat hij aan de <i>bovenkant</i> van het raam de sierlijst raakt, niet aan de zijkant.<br>Groet, <i>Marko</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2002 11:27 #60587 door
Beantwoord door in topic ruitenwisser (alweer)
Het lijkt mij dat er een verkeerde arm of ruitenwisserblad gemonteerd is.Monteer de orginele ruitenwisserarmen en wisserbladen dan ben van het probleem af.p.s ruitenwisserarmen kun je niet in lengte verstellen.vr gr Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-04-2002 20:37 #60586 door
Beantwoord door in topic ruitenwisser (alweer)
Het is opgelost. Zoals Kees al opmerkt blijkt de linker wisserarm inderdaad niet origineel te zijn (is anders dan de rechter, links zit er een schroef op om hem vast te zetten en er staat 'made in England' op). Maar gelukkig is deze wel in lengte verstelbaar! Hij zat eerst behoorlijk vast maar ik heb hem nu op de juiste lengte gekregen, en hij wist nu weer als een zonnetje (dat achter de regenwolken schijnt).<br>Bedankt voor de tips, <i>Marko</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.