vacuummechanisme carbnaald

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-04-2002 11:52 #56900 door
vacuummechanisme carbnaald is gemaakt door
Hoi,Iemand heeft me laatst via een oproep iets verteld over een vacuummechanisme dat de naald van je carbarateur omhoog houdt als je op gas rijdt. Kan diegene of iemand anders me hier iets meer over vertellen?Groetjes Sebas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-04-2002 19:41 #60635 door
Beantwoord door in topic vacuummechanisme carbnaald
Sebas,Bij mij is dit ingebouwd. De demper wordt bij het op gas rijden naar boven getrokken door hem via het vacuum van het inlaatspruitstuk omhoog te trekken. Hierdoor slijt je naalt minder als je op gas rijdt. Boven op de carborateur zit vlak onder (ongeveer 2 cm) de top (waar de plastic dop voor het bijvullen van de olie zit)een nippel ingeschroefd. Deze is via een slang aangesloten op het vacuum van het inlaatspruitstuk. Dit vacuum is echter wel via een relais geschakelt die ervoor zorgt dat de slang alleen vacuum zuigt als je op gas rijdt.Het werkt prima.Als je nog vragen over de contructie hebt hoor ik het wel.Groet Ynze

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-04-2002 20:12 #60634 door
Beantwoord door in topic vacuummechanisme carbnaald
Echt helemaal beschermen tegen slijtage doet dit systeem niet, want als de zuiger (door Ynze 'demper' genoemd, maar de demper is het plastic buisje met olie bovenop de carb met het staafje dat de beweging van de zuiger dempt) op zijn hoogst staat is de naald niet helemaal uit de sproeier getrokken. Echter, aan het belangrijkste deel van de naald wordt slijtage voorkomen, want als in een bedrijssituatie de zuiger op zijn hoogst staat, dan moet je wel constant met "full-throttle" rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-05-2002 12:28 #60633 door
Beantwoord door in topic vacuummechanisme carbnaald
Er is ook een technische uiteenzetting geweest in een van de bladen. Via het VOD moet je deze kunnen opvragen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.