welke accu?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2002 10:38 #56839 door
welke accu? is gemaakt door
Ik ga voor mijn amazon een nieuwe accu kopen, en ik vraag mij af of er aanbevelingen of tips zijn mbt merk, aantal Ah...of andere zaken..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2002 11:55 #60866 door
Beantwoord door in topic welke accu?
De meningen over dit onderwerp zijn verdeeld, maar ik heb voor mijn auto die onregelmatig gebruikt wordt en dus soms langere tijd stil staat, de zwaarste gekocht uit het VOD.Als je hem dagelijks gebruikt, kan een willekeurige merkaccu van de aanbevolen sterkte prima voldoen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2002 20:54 #60865 door
Beantwoord door in topic welke accu?
Ik gebruik naar volle tevredenheid een Optima Orange Top. Duur, maar zelfs met -10 graden en 20W50 olie in het carter elke keer weer een goede start...op LPG en benzine...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2002 22:04 #60864 door
Beantwoord door in topic welke accu?
Lennard, vervelend van je voortrein...maar even bijkomen he?Je hebt een orange top, heb je nog overwogen om destijds een redtop te kopen ipv orange. Wat is je afweging geweest, prijs/prestatie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2002 23:05 #60863 door
Beantwoord door in topic welke accu?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2002 23:12 #60862 door
Beantwoord door in topic welke accu?
Nu dan hopelijk wel: de orange top is de goedkoopste van het stel (naast red top is er ook nog een yellow top).De orange top is een startaccu, de red top is een tractie-accu en de yellow top is een hybride. Startaccu's zijn erop gemaakt om kortstondig hoge stromen te leveren zonder daarbij ver ontladen te raken. Diep ontladen verkort de levensduur nl. aanzienlijk. Tractieaccu's kunnen minder max. stroom leveren, maar mogen daarbij wèl diep ontladen worden. Ideaal voor vorkheftrucs, e.d. De yellow top is er vooral voor auto's die, ook als ze niet rijden, een hoge power-drain hebben van bijv. autoradio en alarm. Vooral een alarm mag je niet onderschatten. Zelfs een moderne auto kan niet veel langer dan een week stilstaan zonder leg accu! Moderne auto's doen tegenwoordig ook zelden langer dan een jaar of 3-4 met een (start)accu.Voor mij was de keuze simpel: een Amazon heeft amper elektrische uitrusting (niet eens achterruitverwarming), dus een startaccu moest het worden (orange top).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-05-2002 21:35 #60861 door
Beantwoord door in topic welke accu?
Genoeg kleuren zo te zien, maar er loopt mij toch iets door elkaar als ik op de optima site kijk. Hier staan de gele, rode en blauwe top, maar oranje kan ik hier even niet zo gauw vinden..heb jij enig idee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-05-2002 20:10 #60860 door
Beantwoord door in topic welke accu?
Klopt, dat is me ook al eens opgevallen. Er zit echter een "battery selector" op de site van Optima. Daar geef je merk, model en jaar in, en dan kom de site met de meest geschikte accu. Voor een 1967-1970 140 (ik heb ik even 140 ingevuld omdat een Amazon met B20 niet in de lijst stond) wordt een Orange 34R aangeraden met 750 Cold Cranking Amps (CCA).De Orange Top die het V.O.D. verkoopt is er een met 800 CCA. Hoewel hij nergens te zien is op de site, is de Orange Top dus wel degelijk nog steeds in het assortiment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.