schakelaar achteruit verlichting.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-05-2002 19:45 #56822 door
Weet iemand hoe de achteruit verlichting werkt. en wel met betrekking tot de schakelaar aan de versnellingsbak Die is een massa achakelaar en toch loopt er maar een kabel naar achter met de plus als er achteruit geschakeld is. Dan moet er toch een relais zijn? Ik wil een wissel relais gebruiken zodat er stroom op de overdrive kan komen als het relais uit staat maar zodra je in zijn achteruit zet komt er spanning op de relais en schakeld deze de overdrive uit.Ik heb een schakelaar op het versnellings bak deksel maar als je die gebruit en terug schakeld dan ga je in een keer anderhalf terug (ik was vrachtwagen chauffeur)alvast bedankt,Brian Baart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-05-2002 20:55 #60906 door
Beantwoord door in topic schakelaar achteruit verlichting.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-05-2002 12:13 #60905 door
Beantwoord door in topic schakelaar achteruit verlichting.
zie ook eerder berichtenDe draad die van je versnellingsbak komt maakt aarde als je de achtteruit inschakeld en daardoor schalel je het relais in en dan gaat er een plus naar je achterlichten. Als je even rustig op een bedradingsschema kijkt en de draden volgt dan zie je waar ze heen lopen. Het relais zit links op je schutbord.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-05-2002 21:59 #60904 door
Beantwoord door in topic schakelaar achteruit verlichting.
Brian, ik heb op www.marktplaats.nl bij de onderdelen voor oldtimers de grille te koop gezien die jij graag zou willen hebben.Succes.Dries

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-06-2002 09:23 #60903 door
Beantwoord door in topic schakelaar achteruit verlichting.
De schakelaar voor de achteruitverlichting zit verstopt boven je as. Heb je een overdrive dan zit er een schakelaar boven op de bak deze is voor de overdrive. De schakelaar van de achteruit zit tussen overdrive en bak in op de bovenzijde. De schakelaar zelf bestaat uit een veertje!groeten Ruud

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.