laadstoomlampje

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-05-2002 21:51 #56813 door
laadstoomlampje is gemaakt door
In onze Amazone heb ik een wisselstroomdynamo met ingebouwde spanningsregelaar ingebouwd. Vorige week begon plotseling het laadstroomlampje te branden. Mijn eerste conclusie was. Koolborstels versleten. De lengte van de koolborstel was zo minimaal dat vervanging van de spanningsregelaar noodzakelijk bleek. Nadat ik deze er bij de auto elektricien ingebouwd had werd deze getest. Alles prima in orde.Nadat ik hem weer ingebouwd had bleef het laadstroomlampje gewoon branden. Ook als ik de laadstroom (of heet dat laadspanning) meet geeft de multimeter 14 volt aan. Naar mijn idee voldoende.Is er misschien iemand die mij kan vertellen wat er aan de hand is of waar ik de oorzaak moet zoeken??BedanktHerm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-05-2002 23:46 #60924 door
Beantwoord door in topic laadstoomlampje
ZOEK HET IN DE CONTACTEN VAN DE ZEKERINGEN

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-05-2002 18:53 #60923 door
Beantwoord door in topic laadstoomlampje
Als bij stilstaande motor maar met ingeschakeld contact het lampje niet brand zit er een fout in de voeding vanaf contactschakelaar naar het lampje.Bij deze situatie loopt de stroom namelijk vanaf contact via lampje via alternator naar massa.Bij draaiende motor(en goedwerkende alternator) komt via alternator ook spanning naar het lampje;beide aansluitpunten van het lampje staan dus onder spanning,dus geen spanningsverschil,dus lampje dooft.Doch bij fout in voeding vanaf contact enkel spanning vanaf alternator waardoor oplichten van laadstroomlamp ondanks goede alternator!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-05-2002 22:10 #60922 door
Beantwoord door in topic laadstoomlampje
Bedankt voor de tip maar dit is helaas niet de oplossing. Is er misschien nog iemand anders in dit forum die het verlossende antwoord kan geven??Herm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-05-2002 12:05 #60921 door
Beantwoord door in topic laadstoomlampje
Kijk eens op mijn website www.volvoamazon.com , onder electriciteit vind je twee artikelen over het AMP-lampje. Misschien heb je daar wat aan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-06-2002 12:29 #60920 door
Beantwoord door in topic laadstoomlampje
Wellicht kan je wat meer info plaatsen over je inbouw activiteit. Een schema of iets dergelijks, pas dan kunnnen we concluderen of er iets mis is gegaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.