oliedruklampje

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-06-2002 09:00 #56794 door
oliedruklampje is gemaakt door
Ik heb op het forum al vragen gezien mbt het oliedruklampje dat uit was, maar in mijn geval blijft het aan. Ik ben meteen weer naar huis gereden en na een poosje het oliepeil gechecked en er was voldoende olie. Ik heb gisteren wel het hele zekeringkastje gesoldeerd (omdat mijn amp lampje ook opeens mooi aan bleef), misschien hangt dit olielamp probleem samen met het electrisch geknutsel, ik ga vanavond verder zoekn, maar als iemand alvast wat tipes of ervaringen heeft kan mij dat werk besparen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-06-2002 16:12 #60987 door
Beantwoord door in topic oliedruklampje
check je zekeringkastje inderdaad maar eens; anders druksensor vervangen in het ergste geval: kapotte oliepomp...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-06-2002 20:02 #60986 door
Beantwoord door in topic oliedruklampje
Ik heb inmiddels verder gezocht en alles werkte weer. Heel verdacht dus. Toen naar de sensor gekeken en hierlangs lekte olie (niet langs het "moer"-gedeelte, maar lange het dunnere uiteinde waar het schroefje in gaat). Ik kan mij voorstellen dat de motor hierdoor oliedruk verlies, dus vandaag maar meteen bij het VOD een nieuwe besteld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-06-2002 16:46 #60985 door
Beantwoord door in topic oliedruklampje
een oliedruklampje blijft ook nog wel eens branden indien de stroomdraad vanaf de sensor door slijtage massa maakt met b.v. het motorblok of elders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.