claxon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2002 21:00 #56660 door
claxon is gemaakt door
Ik heb voor de P1800 2 claxon's,een met hoge toon en een met lage toon, beide functioneren niet.Ik heb ze wel open gehad maar niets vreemds kunnen ontdekken.(krijgen wel spanning)wie weet er een oplossing of is het 2 nieuwen kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2002 21:53 #61345 door
Beantwoord door in topic claxon
Eerst even met losse draadjes op de accu aansluiten. Als ze dan nog niet werken mag je aannemen dat ze defect zijn. Alleen hoe groot is de kans dat ze beide defect zijn? Ik verwacht eerder een aardingsprobleem o.i.d.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2002 00:07 #61344 door
Beantwoord door in topic claxon
Ik heb met twee auto's het zelfde probleem gehad: Aansluit kontakten (buiten) maar ook vooral binnen (soort contact puntjes) met schuur papier / vijltje blank maken. Ook kan het draaien aan het boutje voor de toon hoogte de boosdoener zijn! Te veel of te weinig ingedraaid zorgt ervoor dat er nooit een toon uit komt! Bij een van mijn auto's zit er een relais in: deze kan ook problemen geven. Tenslotte kan het kontakt in de stuurring die de claxon naar massa schakelt defect zijn of ook wel corrosie vertonen.Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2002 09:04 #61343 door
Beantwoord door in topic claxon
Hoi. Als het gaat om het instellen van de afregelschroef kan het moeilijk zijn. Maar....doe als volgt. Haal de kabels van de claxon los en meet tussen de plus en min aansluiting van de claxon met een ohmmeter. Draai de stelschroef zo ver totdat de ohmmeter onneidig aangeeft (open contact). Nu de claxon weer aan de kabels en laat iemand continue on de claxonbediening drukken terwijl je de stelschroef voorzichtig richting contact maken draait. Toettttt....op de grens van verbreken en maken staat het goed en toetert het. Werkt eigenlijk net als een deurbel...zelfonderbrekend mechanisme..succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.