oliedrukmetertje

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2002 22:02 #56520 door
oliedrukmetertje is gemaakt door
Ola, Ik heb een p220 uit 66 met veel toeters en bellen. Zo zit er een oliedrukmetertje op. Probleempje, het ding slaat niet uit. Ik heb de combi pas sinds een paar weken en ben nogal een leek. Ik heb nog niet echt naar een oorzaak gezocht, er zit nogal wat werk aan 't otootje en ben er nog niet aan toe gekomen. Misschien kan iemand mij vertellen wat er mis is voordat ik de hele boel losmaak. bvd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2002 23:08 #61860 door
Beantwoord door in topic oliedrukmetertje
Er zijn twee soorten oliedrukmeters: Elektrisch (kabeltje naar oliedruk voeler op het motorblok) en een hydraulisch type. De laatste is via een koperen leiding verbonden met een T-verloopstukje op de oliedruk voeler ingang aan het motor blok. Dit laatste type kan bijna niet falen.Als je het elektrische type hebt, moet je eens kijken (beter is meten) of het draadje wel goed kontakt maakt met de drukopnemer die bij het oliefilter aan de rechterkant van het motorblok zit. Deze wil nog wel eens vies zijn of lostrillen. Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-09-2002 00:20 #61859 door
Beantwoord door in topic oliedrukmetertje
Heerlijk, zo'n snel antwoord. Jammer dat het al donker is. Ga ik morgen meteen even kijken. (Morgen naar de beurs, Joepie!)Bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.