amp. lampje blijft branden

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2002 22:34 #56469 door
amp. lampje blijft branden is gemaakt door
Het ampere lampje blijft branden en we weten niet precies hoe dat komt. Ik heb al 3 keer de spanningsregelaar vervangen en 2 keer de dynamo (gelijkstroom). Als ik de spanningsregelaar heb verwisseld gaat het 100 km goed en dan blijft het ampere lampje weer branden. Als ik dan de spanningsregelaar open schroef zijn de contactpuntjes vast gebrand.Als ik die met de schroevendraaier los druk en de groene draad (DF) los haal branden de contactpuntjes niet in als ik de moter laat draaien. Als ik het toerental verhoog komt het contactpuntje wel in, als ik het toerental dan weer verlaag slaat het contactpuntje weer terug. Dan lijkt het wel goed te functioneren. Hoe kan dit? En waar dient deze groene draad precies voor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2002 12:03 #62056 door
Beantwoord door in topic amp. lampje blijft branden
Heb je wel de goede regelaar? Een spanningsregelaar hoort bij een wisselstroomdynamo, niet bij een gelijkstroomdynamo. Heet dat bij een gelijkstroomdynamo niet laadstroomregelaar (wat dus niet hetzelfde is als spanningsregelaar)? De terminal van een control unit voor een gelijkstroomdynamo heet D+, niet DF. De DF-terminal wordt bij een wisselstroomdynamo gebruikt om het veld in de rotor - en daarmee de output - te regelen. Het veld in de wisselstroomdynamo is een elektromagneet, i.t.t. de permanente magneet van een gelijkstroomdynamo. Het ronddraaiende veld in de rotor wekt in de stator de spanning op. Door nu het veld te regelen kan de output aangepast worden aan de vraag om overspanning te voorkomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.