inbouw toerenteller

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2002 12:18 #56465 door
inbouw toerenteller is gemaakt door
Wie kan mij gidsen in het overbouwen van een toerenteller van de ene km. unit naar de andere(waar geen toerenteller inzit) VOLVO mintgroen 1973.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2002 20:29 #62071 door
Beantwoord door in topic inbouw toerenteller
Da's te weinig informatie, om welk type gaat het ?, zat er wel een toerenteller in ? dwz is de bedrading wel aanwezig. ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2002 22:51 #62070 door
Beantwoord door in topic inbouw toerenteller
Nee, sorry, alleen donkergroene en lichtblauwe volvo's kunnen met toerentellers omgaan. Helaas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2002 23:05 #62069 door
Beantwoord door in topic inbouw toerenteller
Maar even serieus. Tel even hoeveel draden er nu uit komen. Je hebt in ieder geval nodig: +12V, aarde en sensor (deze gaat naar je verdeler). Als je geluk hebt is er ook een draad voor de verlichting, en soms is er nog een draad voor de sensor. Meestal is er een enkele sensordraad die reageert op het voltage op de verdeler (na je contactpunten, dus dezelfde aansluiting als op de bobine). Er zijn echter ook toerentellers die regeren op stroom, deze moeten in serie tussen de verdeler en bobine gezet worden, je hebt dan en ingaande en uitgaande sensordraad. In Haynes kon ik vinden dat de verlichting en de +12V rood zijn. Aarde is zwart en de aansluiting op de verdeler is wit. Op de tekening stat dat er twee witte draden op hetzelfde punt de toerenteller uitkomen, een naar de verdeler en een naar de bobine. Aangezien ze het uit hetzelde punt komen gaat het hier om een voltage gestuurde toerenteller. Om het helemaal compleet te maken: ik heb zelf een aftermarket Yazaki toerenteller met gele, blauwe, rode en zwarte draden. Als je wilt weten hoe die aangesloten moeten worden hoor ik het wel (moet ik even zoeken). Succes, Wietse.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-09-2002 00:17 #62068 door
Beantwoord door in topic inbouw toerenteller
Begrijp hier niets van.....de mijne is 6-volt en Harikiri stuff komt er bij mij niet in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-10-2002 00:54 #62067 door
Beantwoord door in topic inbouw toerenteller
Ed, Harakiri zou ik ook niet doen, de Yazaki instrumenten werden echter wel door Volvo gebruikt destijds (en ik dacht zelfs tegenwoordig nog steeds, naast de VDO instrumenten). Als je 6 volt wil gebruiken zou je eens bij een britse classic dealer kunnen kijken maar ik heb een vermoeden dat je niet zit te wachten op een toerenteller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.