contactsleutel kwijt

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-10-2002 16:32 #56446 door
contactsleutel kwijt is gemaakt door
Van mijn katterug 1960 zijn de sleutels kwijt. Vooral de contactsleutel is een probleem vanwege de gepanserde kabel. Heeft iemand een oplossing?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-10-2002 17:11 #62140 door
Beantwoord door in topic contactsleutel kwijt
Ben,Als je de originele code van de sleutels hebt dan kan je een reservepaar laten maken.Deze staan in het aflever/instructie boekje.Vroeger kon de dealer de sleutels laten bijmaken, ik hoop dat deze service voor een 60-er nog wordt geboden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-10-2002 18:12 #62139 door
Beantwoord door in topic contactsleutel kwijt
Ed, De wagen komt uit Zweden. Helaas hebben ze in het instructieboekje niet het nummer ingevuld. Kun je ook bepaalde draden verbinden? En zo ja, welke? Het is nog een 6 volts-uitvoering.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-10-2002 22:40 #62138 door
Beantwoord door in topic contactsleutel kwijt
Spijt me, heb deze alternatieve startmethode nooit geprobeerd.Wellicht anderen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-10-2002 22:25 #62137 door
Beantwoord door in topic contactsleutel kwijt
Andere sloten monteren:Kontaktslot: Slot is alleen te verwijderen als hij in de stand "kontakt" staat (via palletje aan cylinderslot aan de achterzijde van het dashbord). Uitboren is de enige andere oplossing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-10-2002 22:25 #62136 door
Beantwoord door in topic contactsleutel kwijt
Andere sloten monteren:Kontaktslot: Slot is alleen te verwijderen als hij in de stand "kontakt" staat (via palletje aan cylinderslot aan de achterzijde van het dashbord). Uitboren is de enige andere oplossing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-10-2002 08:06 #62135 door
Beantwoord door in topic contactsleutel kwijt
Voor een tijdelijke oplossing kan je inderdaad wat draden via schakelaars doorverbinden. Je moet gewoon even het elektrisch schema erbij nemen. Je moet de voedende draad (vanaf de accu) via een aan/uit schakelaar verbinden met de draden die bediend worden bij de stand "contact" van het slot. Vervolgens sluit je op de "contact" draden een extra draad aan die je via een drukknopschakelaar (een schakelaar die alleen bij bedienen contact maakt en bij loslaten meteen het contact verbreekt) verbindt met de draad die de bendix van je startmotor bekrachtigt. Iedereen kan op deze manier als ze in je auto zijn deze starten en ermee wegrijden, maar het kan wel helpen het probleem tijdelijk te omzeilen. Succes ermee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-10-2002 10:10 #62134 door
Beantwoord door in topic contactsleutel kwijt
Robert, Bedankt, dit ga ik proberen. Kan ik later altijd nog het slot vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-10-2002 21:01 #62133 door
Beantwoord door in topic contactsleutel kwijt
Als ik de linkse met de derde draad verbind, staat het contact aan. De tweede gaat naar de startmotor. Die moet dus via een drukknop met de eerste verbonden worden. Alleen dit werkt niet. Waarom niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-10-2002 21:30 #62132 door
Beantwoord door in topic contactsleutel kwijt
Als je de zaak redelijk heel wil houden moet je als het mogelijk is het contactslot los schroeven van het dashboard. Je zit een pennetje welke je normaal kan indrukken als het slot in een bepaalde stand staat. Nu dit niet lukt voorzichtig de slothouder wat verbuigen zodat het pennetje onder de slothouder geschoven kan worden. Weet niet als er ruimte is anders pennetje afvijlen. Als het slot er uit is kan je met een shroevendraaier de auto starten. Wel even de massa van de accu los nemen. Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.