zekeringkasje / doorsolderen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-10-2002 09:10 #56436 door
Even een klein vraagje, ik wilde binnenkort mijn zekeringkastje wat verbeteren, aangezien deze de laatste tijd veel problemen geeft . Ik ben van plan om haar door te solderen, zodat alle stekkertjes weer goed contact maken. Nou heb ik alleen gehoord dat het spullie wat je gebruikt om te solderen, volgens mij heet het S39 o.i.d. niet geleid. Klopt dat?. Dan zou het "door solderen" namelijk niet zoveel zin hebben.Je gebruikt het spullie trouwens om het soldeersel beter te laten hechten op het metaal.Groet Cander

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-10-2002 15:08 #62173 door
Beantwoord door in topic zekeringkasje / doorsolderen
Cander, S39 is om het soldeer goed te laten vloeien zodat het ook in kleine spleetjes kan vloeien (bijvoorbeeld tussen de twee metalen delen die je wil solderen). Het heeft als nadeel dat metaal dat ermee in contact is gekomen snel gaat roesten. Voor electronica gebruik is er soldeertin met een harskern. Dit hars neemt de taak van S39 over maar is lang niet zo aggressief. ik heb dit ook gebruikt voor mijn zekeringenkast en de afgelopen vier jaar heb ik nog geen roestvorming kunnen vinden.Succes, Wietse.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-11-2002 21:00 #62172 door
Beantwoord door in topic zekeringkasje / doorsolderen
het S-39 (vroeger veel gebruikt in de-Installatie-techniek), heeft geen nadelige- invloed op het "slechte"geleidingsvermogen-maar na het solderen is het",,belangrijk dat de "las goed" wordt schoongemaakt anders is de verbinding na een maand zodanig gecorrodeerd, dat het uitmond in een Averechts resultaat.m,vr gr J,Vos.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-01-2003 13:27 #62171 door
Beantwoord door in topic zekeringkasje / doorsolderen
met S-39 solderen is wat hechting betreft perfect maar je moet de "solderingen"na die tijd wel goed schoonmaken,(i,v,m. eventuele latere oxideren te voorkomen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.