ingewikkeld elektrisch probleem

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-11-2002 22:39 #56308 door
Ingewikkeld omdat ik na drie weken van bestuderen van het elektrisch systeem in de Haynes-manual en doormeten van de auto er nog steeds niet uit ben waarom de bedrading van mijn dimlichten loei en loei warm wordt bij ingeschakelde dimlichten.In iedergeval staat er op de bedrading van mijn groot licht constant 4 volt, ook als het grootlicht staat uitgeschakeld. Ik vroeg mij af of dat normaal is. Ik heb inmiddels het stekkertje bij de zekeringkast van het grootlicht losgetrokken. De draden van het dimlicht blijven echter loeiwarm, als ik mijn dimlicht inschakel. Ook heb ik inmiddels de voetlichtschakelaar doorgemeten op weerstand, deze werkt naar behoren. Vervolgens heb ik de zwarte draad op het zekeringkastje naar de lichtschakelaar, daar waar de draden warm worden los getrokken. De dimlichten bleven echter hoe curiueus ook branden?? Het betreft de stekker voor de bovenste zekering in het elektrisch schema van Haynes, in de auto de onderste.Voorts heb ik een draad getrokken van de betreffende zekering naar de lichtschakelaar, resultaat de dimlichten gingen ditmaal niet branden. Mijn vraag is dan ook is er nog iets wat ik kan doen voordat ik mijn combi uit `66 inruil voor een lullig Japannertje.Groet Cander

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-11-2002 23:27 #62565 door
Beantwoord door in topic ingewikkeld elektrisch probleem
Ik heb ook eens problemen gehad met groot/dim licht van een toen pas aangeschafteKatterug. Schema's zijn echter praktisch als van Amazon. Het bleek uiteindelijk dat de draden bij de stekker van de voorlamp niet goed aangesloten waren: verwisseling met de "massa" van de lamp was de oorzaak.Jou probleem lijkt op "bijna" kortsluiting. Mijn advies: haal de gloei/halogeen lampen er eens gewoon uit en meet ( en voel aan de draden voor de temperatuur) de weerstand en spanning vanaf de lamp opnieuw.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2002 09:01 #62564 door
Beantwoord door in topic ingewikkeld elektrisch probleem
er van uit gaande dat alles goed is aangesloten, heb je een probleem met de massa-aansluitingen. 'poets' ze allemaal eens op,( dus óók, maar niet alleen,de motor-carosserie en de aansluitingen aan spanningsregelaar). p.s.: ook japanse automobielen kennen elektr.storingen, dus zie zo'n auto niet als het hoogste goed........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.