contactpuntjes inbranden

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-12-2002 21:20 #56274 door
contactpuntjes inbranden is gemaakt door
Kan iemand mij vertellen hoe lang contactpuntjes ongeveer meegaan.En met welke tijdsinterval ze afgesteld moet worden.Mijn kontactpuntje brand nogal snel in er komt dan een putje op het ene en een bobbeltje op het andere contact.Kan het iets te maken hebben met verkeerde bougiekabels?De afstand staat goed afgesteld.( 0.45mm)Ik heb nu bougiekabels met een koostofkern, hebben deze een hogere weerstand?Laurent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-12-2002 07:43 #62662 door
Beantwoord door in topic contactpuntjes inbranden
Laurent,Het inbranden van je contactpunten kan mijn inziens nooit komen door de kwaliteit of samenstelling van de bougiekabels. De stroom gaat namelijk van het contactslot via de contactpunten naar de bobine. Vanaf de bobine gaat deze dan via de verdeler naar de bougies. Ik denk eerder dat je afstelling van de punten niet goed is (zoek even in dit forum, want dit onderwerp is nog niet zo lang geleden aan bod gekomen), en tevens betwijfel ik of je condensator nog wel in goede conditie is. Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-12-2002 09:50 #62661 door
Beantwoord door in topic contactpuntjes inbranden
Vaak heeft het inbranden van je puntjes te maken met je condensator,maar het zou ook nog een "aardfoutje" kunnen zijn(er loopt ongeveer 4 a 5 amp.doorheen.Puntjes eigenlijk elke 10000km vervangen (of een elektonische onsteking overwegen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-12-2002 13:29 #62660 door
Beantwoord door in topic contactpuntjes inbranden
Ik heb indertijd een electronische ontsteking ingebouwd (of zoiets). Hierdoor gaat er door de contactpunten alleen nog maar een stuurstroompje en gaan ze veel langer mee. www.felleman.nl (geloof ik)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-12-2002 19:32 #62659 door
Beantwoord door in topic contactpuntjes inbranden
Probeer maar www.velleman.be. Met de kit van deze firma hoeven de puntjes nog maar om de 50.000 km vervangen te worden (vanwege materiaalmoeheid, niet vanwege inbranden puntes). Het nr. van de kit is K2543 en is o.a. te koop bij Display Elektronica voor EUR 14,95.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-12-2002 23:00 #62658 door
Beantwoord door in topic contactpuntjes inbranden
Lennard, heb jij deze kit ingebouwd en wat zijn eventueel je ervaringen ermee? Display zit bij mij om de hoek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-12-2002 19:38 #62657 door
Beantwoord door in topic contactpuntjes inbranden
Jawel, inmiddels meer dan 17.000 probleemloze km's met deze kit. Opbouwen is makkelijk, inbouwen is makkelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.