bagageruimte verlichting

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-12-2002 15:34 #56252 door
bagageruimte verlichting is gemaakt door
In deze donkere dagen zou het prettig zijn als er ook in de bagageruimte van mijn '67 Amazon combi een lichtje ging schijnen bij het openen van de achterklep. Eén van de zijschotten (rechts, want links staat mijn reservewiel) kan ik daar wel voor misbruiken om een lampje in te zetten. De vraag is alleen: hoe schakel ik dit automatisch bij het openen van de klep? Ik kan natuurlijk ook gewoon met de hand het lampje aan en uitzetten, maar als het automatisch zou gaan bij het openen van de bovenklep, zou wel fijn zijn. Heeft iemand wel eens zoiets gemaakt? En met wat voor schakelaar en waar plaats je die dan?<br>Bedankt, <i>Marko</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-12-2002 17:05 #62758 door
Beantwoord door in topic bagageruimte verlichting
Marko, Je hebt twee opties1. Handbediend, dus klep open en aandrukken, dit is maar een draadje2. Hotelschakeling en drukknopje, zoals bij portieren, in de rand makenDit betekent wel een extra draadjeSchakelingen kun je zo uit het electrisch systeem halen (van de deuren)SuccesEd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-12-2002 21:22 #62757 door
Beantwoord door in topic bagageruimte verlichting
Hetzelfde principe toepassen als die van de deurschakelaars voor de huidige binnenverlichting zou ik zeggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-12-2002 13:11 #62756 door
Beantwoord door in topic bagageruimte verlichting
Er zijn ook lampfittingen in de handel met een kwikschakelaar er in. Bij het bewegen van de kofferdeksel verplaatst de kwikdruppel en maakt of verbreekt de elektrische verbinding.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.