klok

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2003 08:47 #56219 door
klok is gemaakt door
Ik heb een werkende klok zoals deze wordt toegepast in de 140-serie. Nadeel is dat het glas is gebroken. Nu wil ik dit repareren maar weet niet hoe het glas los gemaakt moet worden. Kent iemand de manier of heeft iemand ideeën, het glas zit vast met eer chromen ring.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2003 09:05 #62870 door
Beantwoord door in topic klok
De Smith klokken konden tot ca '72 door het open buigen van 3 clipjes worden geopend, een soort van bajonetsluiting.Later waren ze geseald.Ik denk overigens dat de 140 een VDO klokje heeft, vertel eens welke je bezit en kijk hoe de klok aan de achterzijde vastzit aan het glas/houder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2003 13:42 #62869 door
Beantwoord door in topic klok
Het mechaniek zit met drie draadeindjes aan de stalen behuizing. De aandrijving van de wijzers steekt door deze behuizing heen. Als ik met gepast geweld een en ander van de stalen behuizing los trek zullen de wijzers in de behuizing achter blijven. Als de ring waarmee het glas bevestigd is geseald/geperst is lijkt het mij nagenoeg onmogelijk om op een gecontroleerde manier behuizing en glas te scheiden? Het betreft overigens een Kienzle (=VDO?) klok.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2003 16:14 #62868 door
Beantwoord door in topic klok
Ja, daar was ik al bang voor.....toevallig ben ik net bezig met zo'n klokje voor een ES.Er zit een zaak in Kapelle a/d Ijssel genaamd Info Instruments tel 010-4156366 met lange expertise (25 jaar !!)inzake de VDO/Kienzle klokken. Mjjn advies is om hen te bellen en advies te vragen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-01-2003 00:44 #62867 door
Beantwoord door in topic klok
Hoi Hans,Mocht het allemaal niet lukken dan heb ik wel een goed lopende originele 140 klok liggen, ik weet dat dit eigenlijk op "markt" thuis hoort maar voor 25 euro ben je de nieuwe eigenaar...Groeten, Joost.Deventer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.