waarschuwingslicht schakelaar

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-01-2003 22:56 #56202 door
Ik heb mooi via marktplaats een waarschuwingslichtschakelaar (van een 1800 of 140) op de kop kunnen tikken. Hier staat logischerwijs "warning" op. Ik vroeg mij af of iemand de Zweedse text weet wat hier op zou moeten staan, of is het altijd amerikaans geweest en hebben de zweedse autos nooit zo'n schakelaar gehad?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-01-2003 15:05 #62932 door
Beantwoord door in topic waarschuwingslicht schakelaar
Beste Arno,In mijn 164 staat er "Hazard" op De amazone's hebben nooit zo'n schakelaar gehad, pas met de komst van de 140 serie zijn deze schakelaars gemonteerd.vr gr Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-01-2003 17:32 #62931 door
Beantwoord door in topic waarschuwingslicht schakelaar
Kees, dat vermoeden had ik al...dan gaat hij er mooi op zijn Engels in....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2003 08:26 #62930 door
Beantwoord door in topic waarschuwingslicht schakelaar
En als je de tekst alsnog in het zweeds wil hebben zal dit "Obs" moeten zijn. Dit is de in zweden normaal gebruikte uitdrukking voor "kijk uit", "let op" of "warning", en vaak dan nog extra benadrukt door een uitroepteken erachter. "Obs" is overigens de afkorting van "observa".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2003 08:28 #62929 door
Beantwoord door in topic waarschuwingslicht schakelaar
Overigens heb ik in mijn Amazon een alarmschakelaar uit een Kever ingebouwd. Past ook geweldig mooi qua tijdgeest en ontwerp bij de rest. Een knop zonder tekst, maar met het waarschuwingsdriehoekje (in de knop zit het waarschuwingslampje).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2003 15:26 #62928 door
Beantwoord door in topic waarschuwingslicht schakelaar
In tegenstelling tot wat er hier en daar gezegd wordt zijn er amazon's die standaard waren voorzien van alarmlichten. Dit waren echter de latere modellen voor de canadese en amerikaanse markt. Het handboekje van mijn '70-er maakt er melding van en ook in de Haynes workshopmanual is het terug te vinden. De knop werd boven de knop van de aanjager gemonteerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.