injectie probleem

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2003 14:22 #56149 door
injectie probleem is gemaakt door
Na het vervangen van een lekke koppakking van een B20e loopt de motor prima op LPG. echter geheel niet meer op benz. Staat wel benzinedruk op de ringleiding. Mogelijk iets met de elektrische aansturing alle injectors.Vraag, wat is er te meten aan de injector stekkers , zijn ze gevoelig voor verkeerd omstekkeren. De motor liep prima op benz. voor de koppakking verniewing. WAT kan het zijn??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2003 15:06 #63119 door
Beantwoord door in topic injectie probleem
Tja, zoekplaatje....Als hij wel loopt op LPG dan is er met de sensoren niets aan de hand.Heb je regelmatig op benzine gereden ?De ongelode brandstof gummiet sneller uit dan de oude gelode voorganger, dus raken leidingen/filters sneller verstopt dan voorheen.Als er initieel wel druk is en na enige tijd niet meer dan zou ik het brandstoffilter checken/vernieuwen.Voor alle LPG rijders geldt: regelmatig op benzine rijden voorkomt problemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2003 19:36 #63118 door
Beantwoord door in topic injectie probleem
Hoi Ger, heb je het centrale massapunt weer bevestigt op je inlaat??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2003 19:40 #63117 door
Beantwoord door in topic injectie probleem
...of ben je misschien de gasklepsensor stekker vergeten?? Als je de stekkers van de injectoren andersom aansluit doet ie het ook. Controleer eerst of alle stekkers erop zitten, als de motor voor de reparatie wel op benzine liep en nu niet is een beetje vreemd.. Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2003 22:41 #63116 door
Beantwoord door in topic injectie probleem
Hebben we het hier over een P1800E?1:Probeer de aarde op het inlaatspruitstuk nog eens een keer los en weer vast te maken.2:De injector triggering contacten aan de onderste helft van je stroomverdeler lijken mij het meest verdacht, draadje los of draadbreuk.3:Stekker niet goed vast of verkeerd om aan je luchtdruksensor.4:De stekkers van de injectors kun je bij mijn weten gewoon omdraaien,maar helemaal zeker weet ik dit niet.Zal morgen even kijken welk draadnummer naar de voorkant van mijn de auto wijst.5:Koelwater sensor voor op je motor is los of draadbreuk, weerstand is dan oneindig groot en de koude start ventiel injecteerd dan veel te veel en motor verzuipt.6:Tikken de injectors wel als je de gasklep beweegt met het contact aan?7:Aan de injectors zelf is niet veel te meten, moet 2,4 ohm zijn, nooit spanning op injector zetten om deze te testen, deze is dan direct defect.Zo zijn er nog legio mogelijke oorzaken,maar probeer eerst deze mogelijkheden maar eens.Groeten,Laurent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-02-2003 14:13 #63115 door
Beantwoord door in topic injectie probleem
Hallo Ger,Misschien ook een tip, mijn Es loopt ook op gas, maar hij start altijd op benzine, zodat je dit altijd blijft gebruiken.SuccesRob Stel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-02-2003 21:42 #63114 door
Beantwoord door in topic injectie probleem
www.914fan.net/djet.htmlof tik bij Google eens Bosch djet in ...You'll be surprised!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.