elektriek

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-02-2003 08:44 #56105 door
elektriek is gemaakt door
Sinds een dag of twee (en dit klinkt een beetje als een bekend liedje) heb ik een nieuwe wisselspanningsdynamo (50A), en hiermee zijn meteen een heleboel elektrieke problemen als sneew voor de zon opgelost. Mijn ruitensproeierpomp heeft opeens weer meer dan voldoende opbrengst, het knipperlicht knippert onder alle omstandigheden (ventilator aan, ruitenwisser aan en koud) als een bezetene, en meer van dit soort prettige verschijnselen. Mijn raad aan eenieder dus bij elektrieke problemen: zoek het eens in een verminderde staat van je dynamo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-02-2003 20:25 #63322 door
Beantwoord door in topic elektriek
Bij mij was slechts het vervangen van de accupoolklemmen al een grote verbetering!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-02-2003 14:58 #63321 door
Beantwoord door in topic elektriek
Denk eens aan de oude bedrading. Bij mijn restauratie heb ik deze geheel vervangen en een nieuwzekeringskastje geplaatst ook geen problemen meer. Van de oude bedrading heb ik een paar stukken mantel verwijderd, dan kan je goed zien dat de corrosie erg diep in de bedrading zit en dus een weerstand oplevert.Meestal helpt het ook om je zekeringskastje door te solderen. Ik heb ook de gaten aan de izjkant van het kastje dichtgemaakt, hiermee sluit je een hoop vocht buiten je zekeringskastje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-03-2003 23:40 #63320 door
Beantwoord door in topic elektriek
Zekeringkastjes zijn een bron van overgangsweerstand door slechte aansluitingen. Datzelfde geldt voor stekkers. Denk b.v. eens aan de stekkers links voor aan het binnenscherm,maar ook op andere plekken. Vervang ze eens; draden opnieuw strippen, nieuwe stekkers er in (kost geen geld) en het resultaat is vaak verbluffend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.