contacthoek meter / dwell meter

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-03-2003 21:47 #56014 door
Ik heb het forem een eens doorgezocht op onderwerp onsteking, contacthoek en dwell.Zelf heb ik ook een metertje gekocht en meet de kontakthoek ook in afwijking met de specificaties volgens VOLVO:0,4-0,5 mm zou overeenkomen met een contacthoek rond de 60 graden.Als ik de 0,45 mm afstand instel tussen de puntjes, geeft mijn meter 51 graden aan.Als ik afstel op 0,3 mm geeft de meter natuurlijk meer aan n.l. de 60 graden.Een en ander komt overeen met de resultaten van andere foremledenDe gebruiksaanwijzing van mijn meter geeft voor 4 cil. motoren een waarde van 48-52 graden aaan. Zou er niet gewooon een fout in de specificatie van volvo zitten: de 60 graden zou dan gewoon 50 moeten zijn!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2003 19:07 #63664 door
Beantwoord door in topic contacthoek meter / dwell meter
Nee, het moet tussen de 59 en 65 graden liggen. Mijn Amazon heeft bij voorgeschreven afstand tussen contactpuntjes een ontsteekhoek van 59,5 graden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-04-2003 23:00 #63663 door
Beantwoord door in topic contacthoek meter / dwell meter
Er zijn meters in de handel die een schaal bezitten die in graden aangeeft maar er zijn ook exemplaren die de waarde in % aangeven mischien is dat het verschil?Dennis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-04-2003 20:38 #63662 door
Beantwoord door in topic contacthoek meter / dwell meter
De meter van mij geeft in graden aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.