knipperlicht/parkeerlicht p1800s

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-04-2003 23:36 #55995 door
Bij de laatste spuitbeurt na een kleine schade zijn de knipper/parkeer lichten aan de voorzijde van m'n p 1800 naar mijn idee ondersteboven gemonteerd. Bij de garage weten ze zeker dat ze met het witte vlakje(parkeerlichtlicht) aan de bovenkant moeten terwijl ze eerst andersom zaten. Kijkend op diverse sites met foto's kom ik tot de ontdekking dat er bijna evenveel de witte vlakjes onder als boven hebben zitten. Maar wat is nu vanuit fabriek de wijze van monteren en waarom rijden er dan zoveel verkeerd gemonteerde exemplaren rond?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-04-2003 11:32 #63728 door
Beantwoord door in topic knipperlicht/parkeerlicht p1800s
Op de 1800 list van Yahoo was hier laatst ook een hele discussie over en uiteindelijk was 'men' het er over eens dat het witte gedeelte onder moet. Bij mij zitten ze dan dus ook verkeerd?! Binnen in zitten 2 lampjes, waarvan er 1 (uiteraard) gaat knipperen als je de richtingaanwijzer naar boven of naar beneden haalt. Die moet dus duidelijk achter het oranje gedeelte zitten. Nou weet ik alleen niet of je het hele huis, inclusief de lampjes en glas aan de voorkant, kunt draaien.... Ik zal eens kijken in de garage.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-04-2003 18:32 #63727 door
Beantwoord door in topic knipperlicht/parkeerlicht p1800s
Deze discussie is wel aardig, het hangt er nl vanaf van welk bouwjaar de 1800 is.Jensens hadden "all whites" Amerikanen "all orange", gelukkig geen discussie.De Modellen in Europa van koehoorn bumpers voorzien, wit naar beneden.Ook de "S" wit naar beneden, nu wordt het interessant.De "E"en de "ES" modellen hebben in ieder geval de "whites up" oftewel wit naar boven.Voor diegenen die het interesseert kan ik een originele verkoopfolder van mijn '71 E laten zien om dit te bewijzen.Het enige model waar de geesten zich scheiden (?) is de B20 '69 met dubbele Stromberg carburateur.Hier houdt mijn kennis op en ik denk dat hij naar boven moet vanaf de B20 modellen.Ik zou enige bezitters kunnen bellen (Jan ?) maar wellicht dat er nog anders denkenden zijn.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-04-2003 00:32 #63726 door
Beantwoord door in topic knipperlicht/parkeerlicht p1800s
De mijne is een "s" uit september 1966 (volgens datum op het stuurhuis en type chroom en interieur tenminste) importpapieren zeggen 1964. (foutje?)Dus naar beneden is dan goed?Laten we het hopen anders heb ik ze voor nix met veel moeite andersom gezet. Er staat overigens wel een soort van text in het glaasje wat wanneer je het leesbaar zou monteren zou resulteren in wit boven.Nu staat de text ondersteboven. Niet dat me dat wat uitmaakt want wie leest dat in hemelsnaam.... ik niet maar wellicht wat vliegen met kennis van zaken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.