radio

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2003 08:23 #55962 door
radio is gemaakt door
In mijn '68 P1800 zit een 'volvo' radio (achterop staat Mitsubishi!) met 3 fm banden en 2 x mw. Deze doet het dus niet. Ik heb 'm er uit gehaald om te zien wat er aan de hand zou kunnen zijn. Nu bevreemd mij het volgende: naast de stekker voor de antenne komen er 3 draden uit, waarvan er 2 naar de boxen achter gaan (mono). De 3e draad was niet aangesloten, maar een labeltje aan de draad deed mijn vermoeden dat dit een draad was die aan het contactslot was verbonden. Met andere woorden, ik mis naar mijn simpele overtuiging 2 draden voor 'prik'/spanning. Ik heb het apparaat aan alle kanten open gehaald en nergens duidt er iets op dat er 2 draden ontbreken. Wie kan mij verder helpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2003 12:54 #63860 door
Beantwoord door in topic radio
misschien is de derde draad de +12 volt en de van de radio de ground

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2003 22:18 #63859 door
Beantwoord door in topic radio
volgens mij heb ik de zelfde radio in mijn amazon,die derde kabel moet volgens mij op 12 volt,wel of niet via het contact.je moet een aarde maken op het draadeindje aan de achterkant.toen ik dit gedaan had deed hij het bij mij ps. pas op dat je boxen niet te zwaar zijn dat kost op den duur je radio, succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-04-2003 08:19 #63858 door
Beantwoord door in topic radio
Klopt, ik heb 'm gisteravond aan de praat gekregen. Het was inderdaad de ene draad die voor de voeding is en de aarde loopt via de bevestiging aan het chasis. Vanmorgen heerlijk muziekje onderweg! Bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.