ploffen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-04-2003 20:54 #55957 door
ploffen is gemaakt door
hallo,ik heb een vraagje.mijn amazon ploft de laatste tijd eenbeetje als ik mijn gas los laat,ik heb dus contactpuntjes besteld,die wilde ik volgende week op de camping (na 200km)proberen te vervangen,maarnu lees ik net iets over backfire of zo iets,is dit het zelfde? alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-04-2003 21:14 #63887 door
Beantwoord door in topic ploffen
Backfire is iets anders dan een beetje pruttelen in de uitlaat bij gas loslaten of remmen op de motor. Dat is volgens mij meer een carburateur- dan een ontsteking-gerelateerd fenomeen. Mijn Amazon doet dat nl. ook, maar alleen als hij op benzine rijdt en niet op LPG. En ik kan me uit mijn jeugd en vakanties in de bergen nog goed de auto van mijn ouders voor de geest halen. Dat was de tijd dat de auto's standaard een carburateur hadden en alleen de luxe modellen injectie en dat de meeste auto's nog loodhoudende benzine nodig hadden. Die auto deed precies hetzelfde toen ie een tikkeltje ouder werd, reden waarom ik me er bij mijn Amazon ook helemaal niet druk om maak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-04-2003 13:49 #63886 door
Beantwoord door in topic ploffen
Ploffen bij gas los heeft vaak te maken met de algehele afstelling van je ontsteking. Een stel- en/of schoonmaak-/verversingsbeurt geven aan je kleppen, bougies, contactpuntjes, vervroeging en je carburateur doet vaak wonderen. Is een uurtje werk met altijd prettig effect.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.