slecht lichtbeeld koplampen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2003 17:03 #55936 door
slecht lichtbeeld koplampen is gemaakt door
Nou dat was em dan, de eerste apk na de rdw keuring van vorig jaar. Ook nu hadden de keurmeesters het moeilijk om het licht van de koplampen goed te vinden. Nu wist ik dat er niet de duurste H4 lampjes in zaten en dat mijn gelijkstroomdynamo ook niet echt een strot power geeft aan die lampjes, maar toch...terug naar de winkel en daar philips +50% lampen gehaald...ja veel licht maar het "Lichtbeeld" vonden ze nog steeds niets. Aan de lampjes kan het niet liggen..want die zijn van...Nee serieus het moet dus aan de H4 lampunits liggen die er niets van bakken. Aan jullie de vraag wie hier ook een slechte ervaring mee heeft gehad en welke koplampunits dan wel de juiste zijn. Ter info (en misschien doet dit juist jullie bel rinkelen), de huidige units zijn van het merk Saturn(us?).....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2003 17:09 #63978 door
Beantwoord door in topic slecht lichtbeeld koplampen
het klinkt afgezaagd, maar ik heb nooit te klagen over de Bosch units, zowel gewoon als H4 vind ik best acceptabel, misschien omdat ik niks anders gewend ben.... alhoewel een 940 met sterkere lampjes dan standaard best wel een poet licht geeft. Ik ben wel overgestapt op wisselstroom oa vanwege de H4 en verwarmde achterruit enzo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2003 19:12 #63977 door
Beantwoord door in topic slecht lichtbeeld koplampen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2003 19:19 #63976 door
Beantwoord door in topic slecht lichtbeeld koplampen
Ik heb H4 koplampunits met bol (!) glas en ben daar redelijk over te spreken. De APK-keurmeesters blijkbaar ook. De lichtopbrengst laat t.o.v. een moderne auto wel wat te wensen over (toch met AC-dynamo en +50% lampen), maar die hebben dan ook wel veeeeeel beter ontworpen reflectors (ooit afgevraagd waarom een MagLite zaklamp zoveel licht geeft met 'maar' een krypton lampje? Juist, de reflector).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2003 19:37 #63975 door
Beantwoord door in topic slecht lichtbeeld koplampen
Siang, ik heb er helaas geen Bosch op staan maar saturn of zoiets...mogelijk is dat een oorzaak.Lennard, bol is heel mooi....waar kan ik ze krijgen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2003 19:44 #63974 door
Beantwoord door in topic slecht lichtbeeld koplampen
De laatste keer dat ik er was had Martens Auto Bodyparts (0493-321222) ze liggen. Ze zijn overigens wel behoorlijk prijzig in vergelijking met de platte units. Gebruik de search functie want dit is eerder aan bod geweest, en toen heb ik het artikelnummer van Valeo (Cibié) H4-units met bol glas in een bericht vermeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2003 19:48 #63973 door
Beantwoord door in topic slecht lichtbeeld koplampen
Tik bij search Cibié in, en het resultaat is één bericht van december 2001. Daarin vind je het artikelnr. van bolle H4-units.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2003 20:34 #63972 door
Beantwoord door in topic slecht lichtbeeld koplampen
Arno,Had hetzelfde probleem met mijn 245 (met ronde koplampen). Het schoonmaken van de reflector deed wonderen! Misschien is dat een optie.Groet,Arthur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2003 00:30 #63971 door
Beantwoord door in topic slecht lichtbeeld koplampen
Ik had precies hetzelfde probleem bij de RDW. Ik had de sealed beam aansluiting op mijn Amerikaanse import vervangen door H4. Bleek dat dan de H4 lamp verkeerd wordt aangesloten waardoor het dimlicht over de gloeispiraal van het dimlicht en grootlicht liep. Massa aansluiting omdraaien met de ansluitng voor groot licht loste alles op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2003 09:25 #63970 door
Beantwoord door in topic slecht lichtbeeld koplampen
mijn P130 heeft ook Saturnus H4 units, doen het prima. Bij een unit was het lichtbeeld aanvankelijk ook even zoek, maar dat bleek een verkeerde aansluiting te zijn. Geeft bij APK geen enkel probleem en, wat nog veel belangrijker is, 't voldoet goed bij nachtritten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.