diefstal

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-04-2003 21:59 #55914 door
diefstal is gemaakt door
Beste mensen,Weer een Ama gestolen, dit keer gelukkig niet van mij. Zie op Markt, Amazon. Sinds mijn Amazon gestolen werd bouw ik in iedere Amazon een heel simpele startonderbreker in. Werkt perfect. Ik onderbreek de draad tussen bobine en verdelerhuis (condensator). Ik trek een dubbele draad (1,5 mm) naar een moeilijk vindbare schakelaar onder mijn dashboard. Schakelaar aan, circuit gesloten, dus vonken, dus rijden. Schakelaar uit, geen vonk. Kosten 5 euro. Dus heb je niet zo iets, en geen zin in dure oplossingen, dit werkt prima.Jaap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-05-2003 16:35 #64025 door
Beantwoord door in topic diefstal
beste Jaap,Ik heb misscjien nog een andere oplossing voor je.In de deuren zit een piefje dat als schakelaar voor de binnenverlichting dient. Als de deur geopend is staat gaat er een stroompje door hetbinnenverlichtingscircuit. Door de bedrading op de claxon (voor bij de grille) aan te sluiten gaat de claxon loeien. Om niet als ik zelf wil gaan toeren de claxon af te laten gaan wil ik op een stratyegische plek onder de auto/ wielkastrand een schakelaar bouwen. Volgens mij moet dit werken.Zo niet dan hoor ik dat graag.groet cander, Ama Combi `66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-05-2003 22:54 #64024 door
Beantwoord door in topic diefstal
Knap gevonden, die oplossing van die schakelaar van de binnenverlichting. Alleen is er een klein probleempje, de claxon stopt met gaan als men de deur dichtdoet... Weet iemand hiervoor een oplossing?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-05-2003 23:46 #64023 door
Beantwoord door in topic diefstal
Inderdaad een mooi idee. Om de claxon door te laten gaan kun je een bistabiel relais gebruiken. Deze werkt netzo als een 'normaal' (monostabiel) relais maar gaat nadat de spanning weg valt niet weer 'uit'. Je hebt wel een extra schakelaar nodig om dat relais te kunnen resetten anders stopt de claxon pas als de accu leeg is (ook een goede diefstalbeveiliging).Een (klein) bistabiel relais kun je op veel plaatsen wel kopen en kost ongeveer 5 euro.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.