toerenteller inbouwen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-04-2003 00:05 #55912 door
toerenteller inbouwen is gemaakt door
Beste Volvo-vrienden,ik denk erover om een toerenteller in te bouwen in m'n amazon P131 uit 1969 (B20a). En dan bedoel ik een orginele van Volvo zoals ze in de amazon GT's hebben gezeten. Nou vroeg ik me af waar die te krijgen zijn, volgens mij levert het VOD die niet. Nordicar wel, maar dan moet het 135 euro incl. kosten. Wie weet nog een ander adres? En: hoe bouw je zoiets in: zijn er standaardvoorzieningen in alle blokken B20?Wie helpt mij verder?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-04-2003 21:55 #64032 door
Beantwoord door in topic toerenteller inbouwen
In principe is dat wel de prijs die je betaald voor een semi-originele toerenteller met een kap, hij zit dan wel mooi weggewerkt.Momenteel ben ik aan het overwegen hem juist links in de hoek op het dashboard te plaatsen voor mijn (Rally) amazon.Het is al zo druk rechts met twinmaster en ev. speedpilot en chrono's.Hij zit daar prima in je linker ooghoek.Mijn oude Amazon een VDO versie daar(op een standaard) gewoon via een gat in het dashboard, beviel prima. Zo'n gebruikte haal je (voor weinig) uit een willekeurige klassieker, kijk eens op marktplaats.nl of in AMK (Auto Motor Klassiek.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-05-2003 18:43 #64031 door
Beantwoord door in topic toerenteller inbouwen
Ik heb voor m'n Amazon een andere oplossing gevonden. Ik heb ooit een overschuifdashboard gevonden. Dit ding volgt precies de contouren van het dashboard maar er zitten een soort bobbels in waar je een 7cm toerenteller in kan zetten (links, werkt erg prettig) en rechts naast het stuur zitten de oliedruk, olietemp en laadstroommeter (echt laadstroom, geen accuspanning). Ziet eruit alsof Volvo het er nieuw in heeft gezet. Het schijnt dat deze dingen vroeger veel verkocht zijn door de fabrrikant maar ik ben het nooit meer tegengekomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2003 17:18 #64030 door
Beantwoord door in topic toerenteller inbouwen
Hallo Wietse,ik heb inmiddels een toerenteller kunnen bemachtigen. Zou je mij een foto kunnen sturen van het overschuifdashboard waar je het over had op het forum van de V44? Het mailadres is niels.jongeling@wxs.nlBij voorbaat dank, groeten, Niels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.