6-volt electrisch trouble finding ?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-05-2003 15:34 #55821 door
Wie heeft er verstand van 6-volt electrische instalatie of weet een goede site.Mijn Amazon heeft problemen met de dashboard lampjes en de laadregelaar van de accu.Inmiddels doet mijn benzinemeter en clignateurs het ook niet meer.Mogelijk een raly kapot.Ik kan hier helemaal niets over vinden, wel 12 volt maar geen 6.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-05-2003 17:27 #64375 door
Beantwoord door in topic 6-volt electrisch trouble finding ?
Ed, zoals je weet rijdt mijn Dodge ook op 6 volt; mijn ervaring is dat het m.b.t. de problematiek niets uitmaakt, 6 of 12 volt. Voordeel van 12 volt is dat je de dynamo makkelijk kan vervangen door een alternator.Ik zou beginnen met de spanningsregelaar en dynamo door te (laten)meten, ik ken in Arnhem en Oosterbeek wel een paar van die vakmannen. Daarna is het "gewoon" zaak van beginnen bij de accu en eindigen bij het dashboard en kijken waar de onderbreking zit. De tip om de zekeringskontakten goed schoon te maken heb je me zelf ooit eens gegeven, dus ik neem aan dat je dat al gedaan hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2003 08:41 #64374 door
Beantwoord door in topic 6-volt electrisch trouble finding ?
Ja in principe maakt dat niks uit. Maar 6V is gevoeliger voor overgangsweerstanden, omdat er gewoon minder speling is. Dus je zou eens de twijfelachtige stekkers en vooral ook de massaverbindingen na kunnen lopen. Soms helpt het al om een stekker even uit en weer in elkaar te schuiven. Lekker frustrerend, want een week later is het weer mis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2003 19:54 #64373 door
Beantwoord door in topic 6-volt electrisch trouble finding ?
Dynamo en spanningsregelaar vandaag laten doormeten, dynamo bleek defect.Alle contacten schoongemaakt, maakte niets uit, er moet ergens een sluiting zitten.Zoek 6-volts relais, weet iemand een goed adres ?Ik hou jullie op de hoogte, hij moet de 14e juni klaar zijn voor de Gelderland Classic.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-05-2003 00:58 #64372 door
Beantwoord door in topic 6-volt electrisch trouble finding ?
hadden onze electro vrienden in Oosterbeek geen 6V relais meer? Dan maar een rondje automaterialen/electrozaken in de regio bellen met de Gouden Gids voor je neus; probeer ook Hot Rod te Doesburg, is een Kever adept, en die pruttelen ook nog wel eens rond op 6V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-05-2003 14:12 #64371 door
Beantwoord door in topic 6-volt electrisch trouble finding ?
Ed, Ga naar de onderdelen pagina van het VOD. Ga vervolgens zoeken op onderdeelomschrijving. Geef als zoekwoord 6V Er worden vervolgens 40 verschillende onderdelen te zien welke betrekking hebben op 6 Volt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.