stroom lekt weg? help!

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-05-2003 23:34 #55804 door
stroom lekt weg? help! is gemaakt door
Beste volvovrienden,ik heb een elektrisch probleem en kan maar niet vinden waar het euvel zit. Gisteren trachte ik bij de handrem een drukschakelaar te plaatsen, waarbij (na aansluiting op de draad) er een vonk oversprong van de schakelaar op de dorpel. Nu weigeren de ruitenwissers, de ventilator en het laadstroomlapje dienst. Als ik deze wil aanschakelen, gaat het Amp-lampje branden. Ik heb alle zekeringen gecontroleerd: allemaal goed. Ik heb niet zoveel verstand van elektriek, maar het lijkt erop dat de stroom weglekt op het moment dat ik 1 van de apparaten wil aandoen (omdat ze zelf niet werken) en het amp-lampje kennelijk weergeeft dat de accu wordt leeggezogen. Maar hoe kan er dan met die vonk een permanente stroomlek zijn ontstaan? De verlichting doet het wel gewoon en ook de radio. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit oplos?Bij voorbaat hartelijk dank, groeten, Niels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-06-2003 00:12 #64431 door
Beantwoord door in topic stroom lekt weg? help!
Vervang eens de kleine dikke zekering groeten steven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-06-2003 19:01 #64430 door
Beantwoord door in topic stroom lekt weg? help!
Bedankt Steven, daar zat inderdaad het probleem. Ik was alle zekeringen al langsgelopen, maar kennelijk was de zekering al wel gesmolten, maar nog niet uiteengevallen. Ik heb er even een 25 A steekzekering tussengezet en alles functioneert weer als normaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.