mistlichten gt

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-06-2003 18:36 #55741 door
mistlichten gt is gemaakt door
Aloha beste Volvomaniacs,Ik heb een GT, maar een onverlaat heeft ooit een aanrijding gehad: weg originele lampjes! Ik heb nu twee originele verstralers gevonden ( in Duitsland werd de GT geleverd met twee verstralers) ik heb de onderdeelnummers van de breedstralers ook: 281053-9 maar wie weet het HELLA nummer??? Bij voorbaat dank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-06-2003 23:07 #64680 door
Beantwoord door in topic mistlichten gt
Ha Bart,ik ben zelf ook al enige tijd op zoek (geweest) naar ver- en breedstralers. Ik las een advertentie in een klassiekerblad, waar Hella adverteerde met de Classic 105, op de foto deze stralers op de bumper van een katterug. Erg mooi en klassiek van uiterlijk. Nu weet ik niet of deze precies degene zijn die jij wilt hebben (of dit in de verste verte uberhaupt lijkt op de orginele verstralers) maar ze zijn erg mooi en ik heb inmiddels ontdekt hoe ze te krijgen zijn. De dealer van Hella zit in Nieuwegein, maar die verkoopt niet aan particulieren. Een filiaal van Halfords heeft mij toegezegd wel te kunnen regelen dat ze die aan mij verkopen (al heb ik na het ongeluk van gisteren besloten dit om financiele redenen even uit te stellen). Je zou zoiets kunnnen proberen. Overigens ben ik net zo'n purist als jij: alles orgineel willen. Ben daar nu wel wat van teruggekomen. Tenslotte zijn er maar heeel, heel weinigen die kunnen opmerken of iets als een mistlamp orgineel op de wagen hoort en het werkelijk helemaal terugbrengen van een auto in de oorspronkelijke staat haast een utopisch doel is. En ach, ik ben ook maar van 1974, dus helemaal historisch wordt het toch niet. Al blijft mijn waardering voor het streven naar oorspronkelijkheid gewoon bestaan. En verder moet iedereen indien mogelijk gewoon kiezen voor wat ie mooi vindt. Maar goed, zijspoor.De Hella Classic 105 moet zo'n 100 per stuk gaan kosten, als ik allerlei websites (vnl Duits) moet geloven. Een plaatje van de lamp heb ik geplaatst op Het Klassieke Volvo Gevoel (home.planet.nl/~niels.jongeling), zo uit het hoofd op Curiosa>Garagewerk.Nou, misschien heb je hier iets aan. Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-06-2003 23:08 #64679 door
Beantwoord door in topic mistlichten gt
O Bart, even voor de volledigheid. De Hella Classic 105 is te leveren als zowel breed-, als verstraler.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-06-2003 17:21 #64678 door
Beantwoord door in topic mistlichten gt
De classic 105 (cat.prijs 104,75€ ex btw p.st.) is inderdaad een zeer klassieke lamp. Enige "nadeel" is dat het lamphuis vrij diep is. Van voorkant glas tot achterkant lamphuis meet je 12,6 cm. Een gemiddelde mistlamp/verstraler meet de helft. Dat betekent dat je ze ver voorop de bumper moet monteren omdat de achterkant anders in de grill zit. De originele lampen van de GT waren platter. Ga naar een onderdelenbeurs en je ziet vaak aanbieders van redelijk geprijsde originele lampen (Rosmalen, Vehikel, Mecc etc)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-06-2003 21:12 #64677 door
Beantwoord door in topic mistlichten gt
Hella heeft nog een andere serie in het assortiment, de Classic 160, eveneens in ver- en breedstraler. Is veel platter dan de 105, maar bovendien had ik dit model al op mijn Amazon in de 70-er jaren. Staat dus ook "origineel" op de Amazon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.