radiator

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2003 09:16 #55728 door
radiator is gemaakt door
Bij heet weer en tijdens vakantie wil ik niet in de file staan! Zelfs met extra elektrische fan (gering effect) neemt de temeperatuur sterk toe, zodat soms de verwarming op vol moet om e.e.a. binnen de perken te houden.Eerder las ik al eens over een 3-rijen radiator i.p.v. standaard exemplaar. Is dit een radiator van een ander volvo-model of een 'optie'? En waar verkrijgbaar en tegen welke financiële tegenprestatie?Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2003 09:27 #64714 door
Beantwoord door in topic radiator
Hai Jeroen, Een drieplaats is een wat dikkere radiator met dus ook meer koelvermogen. Ook bestaan er tweeplaats met veel fijnere ribjes ertussen, die koelen ook al een stuk beter.Ik zelf heb dit hiiteprobleem opgelost door naast de waterpomp de zijuitgang te nemen alwaar een extra verwarmingsradiatortje met een stevige fan voor extra koeling zorgt, ingeschakeld door een electrieke thermostaatklep met voeler uit een ciroen BX. Ik heb nog twee radiatoren staan, zal eens zien wat voor types. Mail even jaspers@worldonline.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2003 12:46 #64713 door
Beantwoord door in topic radiator
Een dikker koelblok is inderdaad een must bij een B18/20 motor, in welke auto dan ook. Koelvermogen moet je over hebben; niet tekort. Ik heb een radiator laten maken met het allerdikste koelblok wat te krijgen was; deze puilt dan ook echt uit! Zo dik is de radiator! Maar koelen doet ie als geen ander! Kostte me 175 euro. Maar dan ben je ook van al het gezeur af. Eventueel een elektrische fan, aangestuurd door een voeler in het koelkanaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2003 13:13 #64712 door
Beantwoord door in topic radiator
Ik begrijp dat er dus geen standaard dikkere radiator verkrijgbaar is voor Amazon met B20a die direct past? Wat deed men 'destijds' eigenlijk in de wat warmere landen? (geen amazons verkopen?)Ik wil eigenlijk geen extra systeempje plaatsen, d.w.z. de bestaande radiator enkel vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2003 16:49 #64711 door
Beantwoord door in topic radiator
het is trouwens een radiateur... als je naar een revisie bedrijf gaat kan je zonder problemen een 3 laags radiateurblok ipv een 2 laags laten monteren van buiten(de auto) zie je het verschil niet ,maar een 3 laags is waarschijnlijk ongeveer een centimeter(of 2) dikker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2003 19:10 #64710 door
Beantwoord door in topic radiator
Ik kan de mening delen, na motage van een dikkere radaitor, naar verluid met 64 extra koelkanalen, heb ik geen problemen meer.Mijn 1800 E heeft ook nog een BW35 en vergt dus wel wat van het koelblok.originele Volvo radiateurs waren van ijzer, koper heeft betere warmteafgifte egenschappen.Ik de regio Arnhem kan ik de fa. Gerritsen aanbevelen in Velp tel 026-3618581.Het reviseren kostte mij 211,82 euro incl BTW

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2003 09:02 #64709 door
Beantwoord door in topic radiator
Loopt jou elektrische fan wel de goede kant op? Als hij voor de radiator zit moet hij blazen. Het scheelt echt graden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.