montage mistachterlicht

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-08-2003 16:04 #55634 door
montage mistachterlicht is gemaakt door
Hoi, ik wil een mooi chromen mistachterlicht op mijn amazon uit 1995 zetten en heb een aantal vragen:Hoe trek ik de draden van achter naar voren;Moet ik ook een massa kabel trekken of pak ik die gewoon via het chasis;Wat heb ik nodig (iets uit het verleden zegt een relais daar niet alles over de schakelaar mag en hoe aan te sluiten;Zijn hier standaard paketjes voor in de markt ?Optisch: is er vroeger een standaard motage punt gehanteerd ? Alvast bedankt !Ernest

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-08-2003 22:35 #65071 door
Beantwoord door in topic montage mistachterlicht
Een Amazon uit 1995?<p>De draden kun je gewoon binnendoor de auto onder de matten leggen. Bij sommige auto's is het mogelijk om onder de beschermplaat op de dorpel kabels te leggen. Of dat bij de Amazon mogelijk is weet ik niet.<br>Gewoonlijk zijn lampen geaard op het chassis. Dat zal hier ook wel het geval zijn. <br>Als de schakelaar bedoeld is voor lichte belasting, dan heb je een relais nodig. Is de schakelaar van kaliber lichtschakelaar, dan is dat niet nodig. Gebruik bij voorkeur een schakelaar met een lampje zodat meteen opvalt dat de mistlamp aan staat. Onnodig rijden met mistlamp (zicht groter dan 50m) kan nl. een boete opleveren. <br>De laatste twee vragen kan ik niet beantwoorden, maar het lijkt me logisch om de mistlamp in de buurt van de linker bumperrozet te monteren z.d.d. die niet teveel voor de laadopening van de achterbak of voor de achterlichten zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-08-2003 09:25 #65070 door
Beantwoord door in topic montage mistachterlicht
Bij de ANWB kunnen ze je aangeven op welke plaats een mistachterlicht moet zitten. Er zijn maximale hoogte maten voor. Bij een sedan is links op de bumper of er net onder goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.