electrisch probleem

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-08-2003 16:14 #55631 door
electrisch probleem is gemaakt door
Bij het aansluiten van een radio en wat gemorrel aan draden ben gaat er bij contact maken geen olie/amp-lampje branden. Brandstofmeter blijft op 0 en richtingaanwijzers en ruitenwissers doen het niet meer. De koplampen en het handschoenvakjelampje doen het nog wel, de motor start zonder problemen en er zijn voor zover ik het kan zien geen zekeringen stuk (voor onder de motorkap).De bovenste zekering is trouwens door de/een vorige eigenaar met een stukje aluminiumfolie (grrrr) 'gerepareerd', hopelijk is er niks essensieels overleden!Ik heb zwetend in 35 graden onder het dashboard gehangen om alle draden na te lopen en zo te zien is niks losgegaan wat nog niet los was.Help!Douwe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-08-2003 16:58 #65077 door
Beantwoord door in topic electrisch probleem
stekker links onder (tegen de zijkant) los?Als de bliksem aluminiumfolie vervangen door een echte zekering voordat er brand uit breekt!!Anders even doormeten vanaf de zekeringkast naar radio en raw. Zie schema instructieboekje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-08-2003 19:16 #65076 door
Beantwoord door in topic electrisch probleem
Is meestal die kleine dikke zekering die moet vervangen worden Groeten Steven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-08-2003 19:23 #65075 door
Beantwoord door in topic electrisch probleem
Die kleine dikke is nu een zilverpapiertje (zat er al op), koop morgen een echte! Als ik aan het doormeten sla en contact maak met die kleine dikke zekering en de andere pool van mijn meter bijv. op de ruitenwisser of ander geaard stuk zet dan slaat de wijzer helemaal uit. Lijkt me niet de bedoeling dus mogelijk ergens sluiting?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-08-2003 21:13 #65074 door
Beantwoord door in topic electrisch probleem
Wat het electrisch probleem betreft.... Bij mijn PV544 en Amazon zit het zo: er loopt een rode dikke draad naar de schroef van de benzinemeter vandaaruit loopt o.a. een dunnere rode draad naar het lampje van de oliedruk OIL en verder naar het AMP lampje. De schroef van de benzinemeter krijgt zijn stoom van af een aftakking op de ruitenwisser schakelaar. De schroef voorziet via een rode draad ook de ventilator van stroom. Meestal zit de schroef niet goed vastgedraaid en geeft dan een slecht kontakt naar de rest. Zoek het dus in deze richting.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-08-2003 22:07 #65073 door
Beantwoord door in topic electrisch probleem
Johan, je zat heel erg dicht in de buurt. Tussen de kabelbomen in het dradenwoud had ik een ding over het hoofd gezien... Op het contactslot zitten op 2 punten 3 kabels naast elkaar gemoffeld. Een rebels rood draadje was heel onopvallend tussen een ander tweetal weg gekropen, net genoeg om los te gaan zitten maar (om mij te pesten) net niet genoeg om er tussenuit te vallen. Deze voorziet inderdaad het halve dashboard van licht en beweging. dankzij je hint, een schema en pot-luck is het gelukt... Gelijk het lampje van het GROOT licht dan ook maar vervangen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-08-2003 09:21 #65072 door
Beantwoord door in topic electrisch probleem
soldeer je zekeringkastje ook even door.alle polen even solderen. Het zekeringkastje is vaak een bron van problemen. Vervangen kan ook.Ik heb mijn kastje met een paar kunststof strookjes aan de zijkanten dichtgemaakt (binnenzijde) dat scheelt met vocht. Vaak heb je ook oxidatie op je zekeringen even draaien aan de zekering en hij doet het weer een tijdje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.