wisselstroom dynamo

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-08-2003 19:41 #55589 door
wisselstroom dynamo is gemaakt door
Hallo Volvo vrienden,Ik wil graag de gelijkstroomdynamo vervangen door een wisselstroom dynamo, moet ik de regelaar laten zitten? Of moet hier een andere voor in plaat komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-08-2003 21:28 #65254 door
Beantwoord door in topic wisselstroom dynamo
Gelijkstroomdynamo afgekort tot DCdyn, <br>Wisselstroomdynamo afgekort tot ACdyn.<p>Als je een moderne ACdyn inbouwt vervalt de regelaar, die heeft nl. een ingebouwde regelaar.<br>Bouw je een oud type ACdyn in, dan moet je de bijbehorende regelaar plaatsen, die van de DCdyn moet dan dus vervangen worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-08-2003 21:41 #65253 door
Beantwoord door in topic wisselstroom dynamo
Ik heb vrij kort geleden een AC aangeschaft bij Scandcar en bij montage is de spanningsregelaad komen te vervallen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-08-2003 15:13 #65252 door
Beantwoord door in topic wisselstroom dynamo
pas bij Nordicar een 55A AC-dynamo gekocht. Alleen een rode draad naar de accu en een groene naar het lampje. De Bosch regelaar staat afgekoppeld als een glimmend maar nutteloos kastje uit te rusten op het binnenscherm. De montage was overigens niet 1-2-3 geklaard: De geleverde steun paste goed maar om de V-snaar perfect te laten lijnen waren wat ringen nodig. Met de geleverde V-snaar zat de dynamo ook te dicht tegen het uitlaatspruitstuk en met een 1 maat langere ( + 1/2 ") was de uitstelbeugel weer net te kort. Maar ook hier kwam alles vrij eenvoudig (weer met ringen) in orde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.