koplampen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-08-2003 10:01 #55580 door
koplampen is gemaakt door
ik lees op het forum wel eens over verschillende duplolampen in de koplamp; sommige lampjes zouden veel meer licht geven dan de "normale" duplo's. Wie heeft hier duidelijke ervaring mee? Zijn er merken/types die echt duidelijk meer licht geven?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-08-2003 10:03 #65284 door
Beantwoord door in topic koplampen
oja, voor alle duidelijkheid, ik praat over H4 lampen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-08-2003 12:23 #65283 door
Beantwoord door in topic koplampen
ik rij al jaren met Bosch units en heb daar uit Zweden meegenomen 80/100 lampjes in. Niet geheel conform de regelgeving, in een vorige discussie over dit onderwerp heeft iemand gemeld dat hij deze lampjes ook bij de Praxis oid gezien heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-08-2003 17:17 #65282 door
Beantwoord door in topic koplampen
Van H4 heb je pakweg drie legale uitvoeringen. De gewone, de lampen met 30% meer lichtopbrengst en de lampen met tot 50% meer lichtopbrengst. Ze gaan onder allerhanden namen over de toonbank, maar het belangrijkste is het nemen van een bekend merk (bijv. Osram of Philips). Die zijn bij aanschaf duurder, maar de onbekende merken lampen bewijzen in tests meestal maar kort mee te gaan. Ook de lampen met tot 50% meer lichtopbrengst zijn niet zo'n lang leven beschoren terwijl ze wel behoorlijk prijzig zijn.<br>Als de units zelf niet bijster goed zijn, dan heeft het niet zoveel zin om goede lampen te plaatsen heb ik onlangs ervaren. Maar met Volvo (Bosch) units en +50% lampen heb ik niet te klagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.