accuproblemen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2003 14:24 #55556 door
accuproblemen is gemaakt door
Omdat mijn amazon wat moeilijk start kwam een week terug mijn accuspanning rond de 11volt te staan. Met een lader (rond de 6 ampere gedurende 7 uur) heb ik de accu bijgeladen tot 13 volt. Maar na een paar kleine ritjes staat de spanning nu weer rond de 11 volt. Ik weet niet hoe oud de accu is, maar kan het zijn dat de accu zijn beste tijd gehad heeft? Moet ik wellicht accuzuur toevoegen of iets dergelijks?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2003 16:34 #65378 door
Beantwoord door in topic accuproblemen
Het kan zijn dat de accu tegen het einde van zijn levensduur loopt. Ik neem aan dat de laadinrichting in orde is, want je meld niet dat het AMP-lampje brandt bij draaiende motor.<br>Het enige dat je met een accu kunt doen is bijvullen met gedestilleerd water, als het tenminste geen onderhoudsvrije accu is. Accuzuur wordt eenmalig aan een accu toegevoegd in een bepaalde mengverhouding, nl. bij de productie of bij in gebruik neming van een droog geleverde accu. Als je achteraf zuur gaat bijvoegen verstoor je de mengverhouding.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2003 17:25 #65377 door
Beantwoord door in topic accuproblemen
Op amazoncars.nl heb ik nog wat bruikbare artikelen gevonden over accu's. De accu zal ik deze week vervangen. Ik ben alleen nog aan het kijken of ik eventueel een extra accu in de kofferbak leg om mijn audio aan te sturen. Of eventueel een grotere dynamo en een accu met een grotere capaciteit. Iemand misschien tips hierover?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2003 17:40 #65376 door
Beantwoord door in topic accuproblemen
Oh, maar nou wordt e.e.a. me meer duidelijk. Een vriend heeft een jaar of drie een 66 Ford Mustang gereden. Die kwam met een 45 Ah-accu, en dat was voor een 4,7 l V8 wat aan de magere kant. Op zich gaf het weinig problemen...totdat er een alarm en een uitgebreide stereo in kwam. Vanaf dat moment wilde het ding bij het minste of geringste niet meer starten. Dikkere accu erin. Zelfde probleem. Dikkere dynamo erin, zelfde probleem. Toen een Optima Yellow Top erin, en probleem weg. De Yellow Top is speciaal gemaakt voor auto's met veel continuverbruikers. <br>Over de capaciteit van de standaard-accu hoef je in principe niet te klagen. 60 Ah is voor een benzinemotor van maar 2 liter gewoon groot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.