amperelampje

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2003 18:12 #55554 door
amperelampje is gemaakt door
Ik moest vanmiddag met mijn Duett de snelweg op en moest flink vaart maken om voor een vrachtauto te blijven. Ik bleef dus flink gas doorgeven en toen ging mijn laadstroomlampje branden. Enige maanden geleden gebeurde precies hetzelfde, maar toen bleek de dynamo niet goed vast te zitten en dat loste zich na goed vastzetten vanzelf op. Dit keer zit de dynamo nog steeds goed vast, dus dat is het niet.Ik zie ook niets vreemd aan de bedrading. Mijn vraag is eigenlijk. Is er een verband tussen het vol doortrekken en het branden van het laadstroomlampje?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2003 19:55 #65386 door
Beantwoord door in topic amperelampje
Veel toeren = hoge laadstroom, dus veel hoger dan hetgeen de accu leveren kan. Ergo; je spanningsregelaar slaat open en gaat met de aanwezige hoge spanning de accu bijladen. Duidt misschien toch op iets mis met de instelling van je spanningsregelaar?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2003 22:21 #65385 door
Beantwoord door in topic amperelampje
denk eigenlijk dat je koolborstels bijna ten einde zijn ,had dat met m'n ama van 62 ook gehad ,veel toeren ,accu lampje aan ,te lage toeren ook ,normaal gebruik geen probleem ,maar 500km verder mocht ik de borstels vervangen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2003 08:38 #65384 door
Beantwoord door in topic amperelampje
Ik heb een nieuwe dynamo geplaatst en nieuwe bedrading, nooit heeft mijn lampje meer geflikkerd of flauw opgelicht wat eerder wel gebeurde. De oude bedrading heb ik deels gestipr om er eens in te kijken en de oxidatie zat erg ver in de bedrading (weerstand). Na al die jaren word je bedrading er niet beter op (stug / oxidatie etc) Misschien is de kwaliteit tegenwoordig beter??? Het is even een klus, het vervangen van de bedrading maar dan heb je ook wat. Je kan dan ook direkt extra draden mee trekken voor mistachterlicht, radio, alarmlichten en wat je nog meer kan verzinnen. Het lost in iedergeval een hoop problemen op, neem dan direkt je zekeringkastje onderhanden (doorsolderen en aan de zijkant dichtermaken). Als extra heb ik een extra zekeringskastje gemaakt voor de extra accessoires, hiermee belast ik dan niet het standaard zekeringskastje. Dit extra kastje heb ik aan de binnenkant boven aan de kachel vastgemaakt, vochtvrij en uit het zicht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2003 22:19 #65383 door
Beantwoord door in topic amperelampje
Ik weet niet wat er met de dynamo is gebeurd. Vergeet bij het controleren van de bedrading de aarding van de dynamo niet. Ik heb na de installatie van een wisselstroom dynamo in mijn Duett wel eens problemen gehad omdat de dynamo niet voldoende geaard was. Oudere types hebben een aardaansluiting nieuwere niet, en de dynamo hangt in isolerende rubbers.success

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.