dynamo

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2003 13:32 #55550 door
dynamo is gemaakt door
Van mijn Duett blijft dus het amperelampje nu constant branden. Ik haal van de week de dynamo er uit. Is het goed te doen om er zelf nieuwe koolborstels in te zetten. Ik moet er bij zeggen dat ik niet zo erg handig ben. Op de dynamo staat: 14V-30AH-26

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2003 13:39 #65398 door
Beantwoord door in topic dynamo
Het vervangen van de koolborsteltjes is een koud kunstje, als je geen goed boek hebt koop dan de CD in het VOD hier kun je precies zien (per type)hoe het in z'n werk gaat.Alleen als jhe een 6-volts type hebt kan het een probleem opleveren omdat de hele mantel eraf moet.Verstandig is om de spanningsregelaar en de dynamo als geheel te laten doormeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2003 14:09 #65397 door
Beantwoord door in topic dynamo
dat was minder dan 500 km ;-) Even oppassen met de schroefjes los halen ,lastig terug vinden als ze in je dynamo vallen ,voor de rest is't niet moeilijk ,als je de oude er eerst uit haalt kan zelfs de lokale onderdelenboer je meestal de borstels nog wel leveren (wel evenkijken of je collector nog een beetje glad is(dus niet ingevreten)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2003 19:29 #65396 door
Beantwoord door in topic dynamo
De collector (=koperkleurig ronsel aan einde van de as) ook even met een ijzerzaagje de sleufjes schoonmaken om zodoende het koolborsteslijpsel en andere zooi te verwijderen. Vervolgens alle aansluitingen goed schoonmaken en juist aansluiten, eventueel met kopervet of zuurvrije vaseline.Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.