claxon gaat spontaan af

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2003 21:12 #55548 door
claxon gaat spontaan af is gemaakt door
Vanavond ging plotseling de claxon van mijn amazon uit 1967 spontaan af. De auto stond al 24 uur stil op een parkeerplaats in de regen. Onder het dashbord heb ik geen vocht kunen ontdekken. Nu gaat de claxon niet meer af, eerst heb ik de draad van het relais losgemaakt en daarna heb ik de auto onze oprit opgereden toen ik de draad weer aansloot toeterde hij niet meer. Omdat ik niet wil dat de claxon vannacht weer afgaat heb ik de draad maar losgelaten. Het relais van de claxon heeft constant voeding (de auto hoeft niet op contact te staan). Wie weet hoe dit komt? Of heeft dezelfde ervaring ooit gehad?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2003 21:26 #65410 door
Beantwoord door in topic claxon gaat spontaan af
Ooit met een VW-caddy uren op zoek geweest naar de oorzaak van een spooktoeter, tot aan draden vervangen aan toe, en heb het uiteindelijk pas "opgelost" door de claxon over een contactgeschakelde voeding te laten lopen, uit arren moede... Het gebeurde onderweg namelijk nooit. In mijn 122S doet de claxon het niet als het contact uit staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2003 00:10 #65409 door
Beantwoord door in topic claxon gaat spontaan af
Het enige dat echt hard slijt is de draad die door de stuurstang loopt. Die zou je eens kunnen vernieuwen. Aangezien je een relais hebt tussengeschakeld is een heel klein beschadigingetje in de mantel al voldoende om het relais te bekrachtigen en de buurt wakker te houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2003 09:54 #65408 door
Beantwoord door in topic claxon gaat spontaan af
Heb je de contact schakelaar in je stuur al is bekeken? In de oude versie wil de tussenring(die voor de isolatie zorgt) nog wel eens spontaan in zakken .Heb het nog weleens als ik over een verkeersdrempel rijd(vroegeur had je alleen kuilen ;-))dat ie spontaan gaat toeteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2003 18:26 #65407 door
Beantwoord door in topic claxon gaat spontaan af
als al de eerder gegeven opties het probleem niet oplossen, denk dan aan statische electriciteit.Overigens hoort de claxon niet te werken met contact af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2003 12:29 #65406 door
Beantwoord door in topic claxon gaat spontaan af

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2003 12:32 #65405 door
Beantwoord door in topic claxon gaat spontaan af
hoi,met mijnazon hetzelfde gehad; de "veerkrachtige" materie die in het stuur zit --en als functie moet hebben afstand te houden tussen de twee contactpunten--was volledig weg. Opgelost met een nieuwe ring te maken, uitgesneden uit een spons; werkt nu prima; succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.