waar is mijn licht!

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2003 20:14 #55495 door
waar is mijn licht! is gemaakt door
Een weekend bij mijn ouders betekend voor een student altijd sleutelen! En daarom maar weer eens het eerder genoemde lampenprobleem aangegrepen. Ten eerste het goede nieuws: mijn groot licht doet het. Het slechte nieuws is dat mijn gewone licht het nog steeds niet doet.... De voetschakelaar is doorgemeten, die is goed. Ook heb ik de weerstand van de draad doorgemeten. Die was dus prima. En toch wil er maar geen stroom komen bij de grijze draden van mijn koplampen. Ohja, in de die grote zwarte pluggen zit het niet, daar heb ik hem ook doorgemeten. Misschien de zekeringenkast ofzo? Heeft iemand een idee?Groeten Bart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2003 21:13 #65608 door
Beantwoord door in topic waar is mijn licht!
Verlichting gaat buiten de zekeringen om.Misschien heb je het relais voor het signaal grootlicht verkeerd aangesloten (binnenzijde linker schutbord) en krijgt het groot licht via deze weg z'n spanning en niet via de voetschakelaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2003 09:12 #65607 door
Beantwoord door in topic waar is mijn licht!
Om welke verlichting gaat het. Je hebt namelijk 3 soorten verlichting: 1e Grootlicht, 2e Groot-gedimpt licht en 3e Stadslicht. De meest praktische vorm van storingzoeken is aan de hand van een elektrische schema de klacht op te zoeken met behulp van een spanningsmeter of een proeflampje. Je begint te meten bij de lamp die niet brand. Vervolgens meet je op het volgende punt wat een storingsbron kan zijn (denk aan connector, relais of schakelaar).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2003 15:42 #65606 door
Beantwoord door in topic waar is mijn licht!
Het licht is terug...Na alles, en dan ook echt alles doorgemeten te hebben, bleek het toch in de voetschakelaar te zitten.. Ben erg blij!Groeten Bart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.